Ingezonden persbericht


Binnenkort in de winkel: 60 Minute Magazine

Rails en Nieuwe Garde breken met tradities

Rails, het bekende blad uit de trein, en Nieuwe Garde, netwerk voor jonge creatieven, gaan op zaterdag 19 november op een bijzonder onconventionele manier te werk bij het maken hun nieuwe gezamenlijke magazine. Samen met jonge creatieven -met en zonder ervaring- realiseren ze binnen één dag een editie van 60 Minute Magazine van concept tot drukklaar bestand. Iedereen die meewerkt aan het tijdschrift heeft daarbij maximaal één uur de tijd om zijn of haar inbreng te realiseren.

Het eindresultaat van dit ongewone werkproces blijft tot op het eind voor iedereen een verrassing. De meewerkende jonge creatieven krijgen namelijk van de eindredactie alle ruimte om hun inspiratie en creativiteit de vrije loop te laten. Wat in het ene uur gemaakt is, kan in het volgende uur weer tot iets heel nieuws worden omgevormd. Voordat er met het echte werk aan het magazine begonnen wordt, staat er 's ochtends eerst een aantal workshops op het programma. Leden van de gevestigde garde brengen daarbij de jonge talenten de basisbeginselen van diverse aspecten van het vak bij. Aan deze workshops verlenen onder meer illustrator Fons Schiedon en drukkerij TDS printmaildata hun expertise.

De editie van 60 Minute Magazine die op 19 november gemaakt wordt is alweer het tweede nummer van het blad. De eerste editie kwam tot stand tijdens de Kick-Off van Nieuwe Garde Rotterdam, die op 22 april plaatsvond in de Schiecentrale. Op 19 november is het redactiekantoor van Rails, gevestigd in een prachtig grachtenpand in Amsterdam, het decor voor het vervolgnummer van dit onconventionele blad.

Zaterdag 19 november, 10.00-19.00 uur, 60 Minute Magazine, redactiekantoor Rails, Prinsengracht 659, Amsterdam.

Noot voor de pers,