Ingezonden persbericht


Peregrine Systems ServiceCenter Change Management uitgeroepen tot beste beheerstool van veranderingen in de IT-infrastructuur

Uitkomst van analyse door Frans onderzoekbureau Yphise

Parijs - 21 november 2005 --- De Franse marktonderzoeker Yphise is van mening dat Peregrine Systems, Inc. al zijn concurrenten verslaat met zijn oplossing voor het beheersbaar houden van veranderingen in de IT-infrastructuur, ServiceCenter Change Management.

Yphise, een onafhankelijke organisatie die wereldwijd bekend is door haar gedegen onderzoeksprogramma's voor beslissers en IT-managers, heeft in augustus van dit jaar het product Change Management van Peregrine Systems gekozen als beste hulpmiddel voor het beheer van ICT-wijzigingen. Die keuze is het resultaat van een diepgaande evaluatie van de oplossingen die nu op de markt zijn.

Volgens de analisten van Yphise zijn oplossingen voor infrastructuurwijzigingen essentieel om de continuïteit van ondernemingen te waarborgen, wanneer er sprake is van een verandering van de IT-configuratie. "Dankzij deze hulpmiddelen kunnen veranderingen nauwkeurig worden bijgehouden en kan het verlies van dagen werk worden voorkomen," luidt de uitleg van Yphise analist Xavier Benmoussa van de Parijse onderzoeklaboratoria.

Uit de resultaten van de analyse komt de oplossing ServiceCenter Change Management 6.0.2 van Peregrine Systems als beste uit de bus. ServiceCenter Change Management wordt in het bijzonder geprezen op de volgende punten:


- de reactiviteit bij het begeleiden van de veranderingen


- de reductie van de invloed die de veranderingen hebben op de bedrijfsvoortgang


- de capaciteit om het serviceniveau te handhaven na de verandering

De software onderscheidt zich ook door het bijdragen aan de kostenreductie en het verminderen van de benodigde tijd. Dat geldt in het bijzonder bij de optimalisatie van het gebruik van de hulpmiddelen die nodig zijn voor de verandering. Tenslotte wordt ServiceCenter Change Management geprezen voor de mogelijkheid om aanpassingen aan de aanbevelingen van de ITIL te vergemakkelijken.

Change Management van Peregrine Systems is een oplossing die het gehele traject van wijzigingen en versies van begin tot eind begeleidt. Het hulpmiddel assisteert organisaties bij het automatiseren van de processen, zodanig dat veranderingen in de configuratie van de software in de gehele organisatie worden vastgelegd.

Het Yphise certificaat wordt toegekend aan de beste softwareproducten op grond van diepgravende evaluaties van de belangrijkste aanbieders in de markt. Die testen zijn gebaseerd op representatieve criteria volgens de eisen van grote ondernemingen en bevatten meer dan 300 technische en functionele controlepunten. Het Yphise certificaat berust op een evaluatieprogramma dat ISO 9001:2000 is gecertificeerd.

*De volledige studie is op aanvraag beschikbaar.

Over Peregrine

Peregrine Systems Inc. ontwikkelt softwareoplossingen die bedrijven helpen bij het ontwikkelen van IT-Service en Asset Management activiteiten waarbij de kosten en risico's verlaagd en de IT-productiviteit en -dienstverlening verbeterd worden. Asset en Service Management-oplossingen, zoals Asset Tracking, Expense Control, Service Control en Service Alignment, richten zich op specifieke zakelijke problemen. De oplossingen maken het bedrijven mogelijk een veranderende IT-infrastructuur te begeleiden, hun relaties met eindgebruikers en dienstenleveranciers te onderhouden en een beter inzicht te krijgen in het resultaat van IT-investeringen. Peregrine's Evolution Model voorziet in een blauwdruk voor bedrijven die systematisch de efficiëntie van hun IT-activiteiten willen ontwikkelen.

Peregrine Systems is in 1981 opgericht en heeft een rijke traditie als leverancier van oplossingen met uitgebreide functionaliteit voor de wereldwijde zakelijke markt. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Diego, Californië. Peregrine Systems heeft tevens kantoren in de Verenigde Staten, Europa en Azië. Meer informatie vindt u op www.peregrine.com.