Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Veel ongeloof over actie NH Hoteles

Run op 20.000 hotelkamers


* Gasten bepalen zelf de prijs van de hotelkamer
* Nu al 13.000 kamers gereserveerd

* Website meerdere malen uit de lucht vanwege drukte
* Geen addertjes onder het gras!

Hilversum, 23 november 2005 - De actie van NH Hoteles waarbij de gast zelf mag bepalen wat hij voor een overnachting met ontbijt betaalt, is na een dag al een succes. Nu al zijn 13.000 van de 20.000 kamers gereserveerd. Populaire hotels als NH Barbizon Palace, NH Amsterdam Centre, NH Grand Hotel Krasnapolsky in Amsterdam, NH Zandvoort, NH Maastricht, het Belgische NH Gent en de hotels in Brussel waren als eerste volgeboekt. Maar ook de andere hotels gaan heel snel. De website www.nh-hotels.nl waarmee geboekt kan worden heeft nog nooit zo veel bezoekers op een dag gehad. Hoewel de site was voorbereid op grote aantallen bezoekers ging deze vanwege de drukte een paar keer even uit de lucht. Wie nog een kamer wil, moet snel zijn want vol is vol.

Vandaag en gisteren blijven de telefoontjes binnenkomen bij de hotels van NH. Diana van Roest, Marketing Director NH Hoteles Nederland en België: "Mensen vragen of het wel echt waar is dat ze zelf mogen bepalen wat de overnachting waard is. Ze denken dat het een grap is en vragen de hotels om een bevestiging. Ook de teleurstellingen komen binnen dat een hotel al volgeboekt is op vrijdag en zaterdag. Ik adviseer ze dan om de zondag te boeken want in de meeste hotels zijn daar nog kamers vrij".

De unieke campagne van NH Hoteles bestaat uit een nacht slapen in één van de 37 Nederlandse en Belgische hotels van NH Hoteles en de gast bepaalt zelf wat hij er voor wil betalen. De hotelketen doet in het weekend van 16, 17 en 18 december 20.000 hotelkamers in de verhuur. Via een actiebutton op de website www.nh-hotels.nl zijn de hotelkamers sinds dinsdag 22 november 12.00 uur te reserveren.

Een proefmonstertje van een comfortabele hotelkamer meegeven, gaat immers niet. NH Hoteles wil met deze try out 40.000 mensen laten kennis maken met hun hotels, kwaliteit en service. In het driedaagse weekend kunnen gasten één nacht bij NH slapen, met de volgende ochtend een ontbijt voor twee personen. Bij het uitchecken betaalt de klant wat hij deze overnachting waard vond. Dat kan het volledige bedrag zijn, een gedeelte van de volle prijs of misschien wel meer. De klant bepaalt de prijs. En nee, er zitten geen addertjes onder het gras. NH wil met deze ludieke actie graag dat u kennismaakt met NH Hoteles.

Over NH Hoteles
NH Hoteles bezit 250 hotels met 40.000 kamers in negentien landen in Europa, Latijns-Amerika en Afrika. En NH Hoteles heeft momenteel 25 projecten in aanbouw. Daarmee komt de totale capaciteit op bijna 44.000 kamers.

NH Hoteles onderscheidt zich door de hoge kwaliteit, zowel op het gebied van service als faciliteiten, met een zorgvuldig doordachte inrichting, die aan alle smaken tegemoetkomt, uniform is en de bezoekers op hun gemak stelt. De hotels van NH Hoteles bieden de meest geavanceerde technologieën, die klanten helpen bij alle vormen van communicatie, werk en ontspanning.

De restaurants vormen een andere prioriteit en bieden het neusje van de zalm als het om eten gaat. De prestigieuze restauranteigenaar Ferran Adrià, van het El Bulli restaurant, is een samenwerkingsverband aangegaan met NH Hoteles, wat heeft geleid tot nieuwe concepten zoals 'Fast Good' en 'Nhube', waarbij gezocht wordt naar nieuwe mogelijkheden binnen de hotelsector om eten en ontspanning te combineren voor de gasten van de keten. Samen met El Bulli dat drie Michelin-sterren heeft, beschikken de NH restaurants over elf Michelin-sterren.

De NH Hoteles Groep heeft een beursnotering in Madrid (in de exclusieve Ibex 35 Index) en Amsterdam (in Euronext). Daarnaast is NH Hoteles lid van de Stoxx Europe 600, waartoe de beste Europese bedrijven behoren en is het opgenomen in de prestigieuze Morgan Stanley Capital International (MSCI) securities beleggersindex.

///


Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht