Print point heesch

Persbericht

Ermelo/Heesch, 29 november 2005

Twee Gouden Pauwen bij eerste deelname
Print Point Heesch maakt Beste Instore Communicatie Materiaal

Print Point Heesch is uitgeroepen tot de producent van het Beste Instore Communicatie Materiaal in de Benelux van 2005. Dat gebeurde tijdens de Benelux POP Awards, waar het bedrijf niet alleen categoriewinnaar was, maar ook de winnaars van alle twaalf andere categorieën versloeg. Print Point Heesch won de prijs met de inzending van een floor- en counterdisplay, ontworpen door DDB Londen en geproduceerd in opdracht van Philips Domestic Appliances and Personal Care (Philips DAP).

Het display van Print Point Heesch toont op innovatieve wijze de Smart Touch XL, een scheerapparaat dat Philips afgelopen jaar wereldwijd heeft geïntroduceerd. Opdracht was om de high-end uitstraling van het apparaat en het vernieuwende 'Reflex Action System' - waarbij de scheerkop de contouren van het oppervlak zeer nauwkeurig volgt - helder en aantrekkelijk te presenteren. Print Point Heesch gebruikte hiervoor een vernieuwende combinatie van materialen. Zo paste het als een van de eerste bedrijven in Europa een Chinese luminiscerende folie toe en liet het de nagemaakte scheerkoppen permanent bewegen door middel van een aandrijftechniek die uit Frankrijk werd geïmporteerd.

De eigenschappen van het winnende display op een rij:

1. Het betrof een combinatie van vernieuwende materialen, licht en beweging.
2. Het betrof een wereldwijde introductie: er moest dus met verschillende talen en voltages/Hertzwaarden rekening gehouden worden.

3. Er werd gebruik gemaakt van fullcolour printed luminiscerende folie met een high resolution visual van de scheerkop, inclusief een animatie van de scheerringen.
4. De afzonderlijke bewegingen van de kantelende scheerkoppen en de scheerringen werden nagebootst.

5. Er werd gebruik gemaakt van een hoogwaardige mantel, afgewerkt met UV-shimmer om een metallic look te creëren.

6. Met behulp van thermoforming werd een stolp van transparante kunststof gevormd, die spiegelbeeldig in verschillende talen werd bedruk (zeefdruk).
7. Lengte: 47 cm, breedte 47 cm, hoogte 140 cm.

Reactie Gert-Jan van Casteren, directeur/eigenaar
'Het was de eerste keer dat we een product hadden ingestuurd. Het feit dat we meteen tot overallwinnaar zijn uitgeroepen is een fantastisch blijk van waardering. Uiteraard voor onze medewerkers, maar ook voor onze klanten. Zij geven ons immers het vertrouwen en de vrijheid om elke keer weer op zoek te gaan naar de beste oplossingen. Ik ben ervan overtuigd dat het de unieke wisselwerking tussen onze medewerkers en klanten is die ons in staat stelt om steeds weer nieuwe grenzen te overschrijden.'

Over de Benelux POP Awards
De Benelux POP (Point of Purchase) Awards worden jaarlijks uitgereikt door POPAI, het expertisecentrum voor instore communicatie in de Benelux. De wedstrijd staat open voor ontwerpers, communicatiebureaus en fabrikanten van POP-materiaal en hun opdrachtgevers. Dit jaar telde de wedstrijd 86 inzendingen, waarvan er 41 werden genomineerd. Uiteindelijk werden dertien genomineerden bekroond met een Gouden Pauw, waarvan het display van Print Point Heesch de overalltitel 'Beste Instore Communicatie Materiaal in de Benelux van 2005' behaalde. De categorie waarin het bedrijf meedeed was 'Retail Non Food Durables en Audio Visuele Artikelen / permanent'. De vakjury stond onder leiding van Peter Strating, auteur en autoriteit op het gebied van salespromotion en trademarketing.

Over Print Point Heesch
Print Point Heesch ontwikkelt en produceert Point-of-Sale-materialen: van eenvoudige showcards tot gecompliceerde vloerdisplays. Het onderscheidende vermogen van het bedrijf zit 'm in het feit dat het alle denkbare combinaties van materialen kan verwerken: van karton tot hout en van kunststof tot metaal. Daarnaast is Print Point Heesch een voorloper in de branche: het bedrijf is voortdurend op zoek naar nieuwe vormen van communicatie, nieuwe technieken, nieuwe materialen en nieuwe productiemogelijkheden. Naast displays ontwikkelt het bedrijf ook complete Point-of-Sale-acties. Er werken veertig medewerkers bij Print Point Heesch.


---

Noot voor de redactie,