Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden ondersteunt expiraties uitgebreid via Mijn.NN.nl 29-11-2005
Elk jaar vallen vele miljoenen euro's vrij uit in het verleden gesloten levensverzekeringen. Met een gestructureerde aanpak om samen met het intermediair actief op die expiraties te anticiperen, boekt Nationale-Nederlanden al sinds eind 2003 goede resultaten. Op 26 november is de ondersteuning uitgebreid. Het intermediair vindt nu op Mijn.NN.nl een overzicht van alle expiraties van particuliere levensverzekeringen van Nationale-Nederlanden in zijn portefeuille. Hierdoor biedt Nationale-Nederlanden op Mijn.NN.nl het intermediair nog meer overzicht en gemak.
Verzekeringsadviseurs met levensverzekeringen van Nationale-Nederlanden in portefeuille zijn allen aangesloten op Mijn.NN.nl. Behalve de offertesoftware vonden zij daar ook reeds uitgebreide informatie over de aanpak en de door Nationale-Nederlanden geboden mogelijkheden voor expiraties. Op 26 november is die digitale ondersteuning verder uitgebreid. Op het extranet Mijn.NN.nl kan het intermediair nu ook terecht voor een overzicht van de expiraties van zijn reeds gesloten particuliere levensverzekeringen. Ook vindt het intermediair hier brieven om de klant op de hoogte te stellen met informatie over de hoogte van de expiratie, het belastingregime dat op de polis van toepassing is en de omzettingsmogelijkheden bij Nationale-Nederlanden.
Verder profiteert het intermediair van het gemak om op Mijn.NN.nl direct van de expiratiegegevens naar een offerte en vervolgens door te kunnen klikken naar een aanvraag voor de concurrerende Direct Ingaande Lijfrente (DIL) van Nationale-Nederlanden. De eerste uitkering van de DIL wordt op de door de klant gewenste datum gedaan. Omzetting in een DIL is extra aantrekkelijk door de tariefsgarantie. Dat betekent dat de klant gegarandeerd de rente ontvangt op de getekende offerte. Is de rente op expiratiedatum hoger, dan wordt de uitkering herberekend met deze nieuwe hogere rente.

Het digitaal beschikbaar stellen van expiratieoverzichten draagt bij aan de bedrijfsvoering van het intermediair en past daarmee in het streven van Nationale-Nederlanden naar een efficiënte ondersteuning. Ketenintegratie past in het streven van Nationale-Nederlanden naar een optimale samenwerking met en dienstverlening aan het intermediair.