Ingezonden persbericht


Persbericht

Trinicom en Newtel Essence vernieuwen partnerovereenkomst

Wilp / Vianen, 29 november 2005 - Trinicom en Newtel Essence hebben besloten hun bestaande partnerrelatie te verlengen. Hiertoe tekenden beide partijen onlangs een nieuwe partnerovereenkomst. Dankzij het eService Center(TM) van Trinicom kan Newtel Essence nieuwe en bestaande klanten ondersteunen bij het inrichten van een multichannel contactcenter.

De samenwerking tussen beide bedrijven is een voortzetting van de partnerrelatie tussen Trinicom en Brickworks, de system integrator die in maart 2005 door Newtel Essence werd overgenomen. Het eService Center is door Newtel Essence opgenomen in de selecte groep van kernproducten. Newtel Essence benadrukt hiermee dat door middel van het eService Center e-mail en internet uitstekend kunnen worden geïntegreerd in haar referentiearchitectuur.

Wilco Rietberg, Algemeen Directeur van Trinicom: "Wij zijn er trots op dat de marktleider op het gebied van contactcenter automatisering opnieuw voor Trinicom heeft gekozen. Deze overeenkomst past in onze strategie om voor de verkoop van onze software zoveel mogelijk ons partnerkanaal aan te wenden, zowel in Europa als in Nederland. Met meer dan vijfhonderd klanten in Nederland is Newtel Essence natuurlijk een zeer interessante partner voor ons. Recentelijk hebben zij het eService Center onder andere geleverd aan IZA Zorgverzekering en De Telefoongids. Ook voor 2006 verwachten we dat Newtel Essence een substantieel deel van onze Nederlandse business zal realiseren."

Serge Poppes, CEO van Newtel Essence: "Integrale aanpak van klantcommunicatie is voor elke organisatie van belang. Met Trinicom zijn wij in staat om onze opdrachtgevers nog beter te bedienen op het gebied van e-mail en internet waarbij het naadloos aansluit bij ons bestaande portfolio. De recente lancering van T5 heeft dit beeld alleen maar verstrekt."

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60

E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom

Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel De Lathmer in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management en agent support. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van zijn kernproduct: het Trinicom eService Center(TM). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde eService software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot zijn klantenkring rekenen, waaronder ClientLogic, Thales, Zilveren Kruis Achmea, Volkswagen/Audi, Waterschapsbedrijf Limburg en internetprovider Tiscali. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.

Over Newtel Essence
Newtel Essence is een Nederlands bedrijf dat zich in de Benelux richt op organisaties die hun kennis over en communicatie met hun klanten en/of zakenpartners willen optimaliseren. System Integrator Newtel Essence combineert in haar klantcontactmanagement oplossingen zowel data- als telecommunicatietechnologie. Service en security spelen hierbij een belangrijke rol. Newtel Essence heeft in de eerste helft van 2005 de bedrijven ip-com en Brickworks overgenomen. De toevoeging van de twee bedrijven aan de organisatie van Newtel Essence, maakt Newtel Essence tot absoluut marktleider in de contact center markt. Newtel Essence levert als enige in de markt een totale oplossing op het gebied van IP-telefonie, klantcontactmanagement, CRM, selfservice, netwerken en security. Newtel Essence ondersteunt haar opdrachtgevers met advies, integratie en implementatie, opleidingen en onderhoud. Newtel Essence heeft een samenwerkingsovereenkomst met o.a. Avaya, Cisco, Genesys, Interactive Intelligence, Microsoft CRM en Trinicom.