NOTS Popup Gallery geopend

AMSTERDAM, 20051129 -- De opening van de Nots Pop Up gallery vond plaats in Hotel Artemis te Amsterdam Vanaf vandaag zal de gallery, een omgebouwde vrachtwagen, door heel Nederland trekken en minimaal 11 steden aandoen.

AGENDA:
30 November Gouda , Markt
1 December Nijmegen , Plein 1944
2 en 3 December Groningen , Grote Markt
4, en 11 December Rotterdam , Binnerotte
8, 9, 10 December Den Haag
8 December Plaats
9 December Plein
10 December Grote Markt
14 December Apeldoorn , Marktplein
15 December Amersfoort , De Hof
16 December Hilversum , Kerkbrink
18 December Wageningen , Marktplein
22, 23 en 24 December Amsterdam , Heinekenplein

De opening van de Nots Pop Up gallery is een feit. De opening vond plaats voor Hotel Artemis te Amsterdam.

De Nots Pop-Up is een mobiele Gallery waar kunst en ontwikkelingsamenwerking samen komen. Meer dan 100 modeontwerpers en kunstenaars doneerden hun werk. De Gallery (een enorme vrachtwagen) zal de komende maand, 11 steden in Nederland aandoen. Als je iets bijzonders zoekt voor de feestdagen dan weet je dat je bij Nots in ieder geval iets unieks vindt. NOTS staat dan ook voor Not One The Same.

Je levert met je aankoop direct een bijdrage aan de toekomst van jonge mensen in ontwikkelingslanden.

NOTS gaat er van uit dat de effectiviteit en de efficiency van ontwikkelingshulp aanmerkelijk kan worden vergroot door een ondernemende aanpak.

De focus van de projecten, die je met behulp van NOTS, persóónlijk kunt ondersteunen, ligt op educatie en ondernemersschap.

Educatie:
Dit is een kern thema van Nots, het is een instrument waarmee economisch en sociaal benadeelde jongeren zich uit armoede kunnen onttrekken en actief kunnen bijdragen aan hun gemeenschap.

Ondernemerschap:
Kleine en middelgrote ondernemingen zijn belangrijk voor werkverschaffing in de meeste ontwikkelingslanden. Daarom richt NOTS zich op het stimuleren en faciliteren van ondernemerschap.

Opbrengsten van de aankopen in de gallery.
Voor het bedrag van je aankoop in de gallery ontvang je een NOTS100%, een waardebon die je via de website notspopup.com kunt besteden aan een project naar keuze.

Vervolgens word je elke 3 maanden op de hoogte gehouden van het verloop van dit project. Hoe betaalt NOTS dan de kosten van de stichting als dat geld van de waardebonnen 100% naar de projecten kan gaan?

Ook daarin onderscheidt NOTS zich van andere organisaties en komt het ondernemerschap naar voren.

De Nots Watch Nots lanceerde gisteren tevens het eerste Nots lifestyleproduct; de Nots Watch. 1250 unieke horloges. Een deel van de opbrengsten van het horloge gaan naar de stichting een ander deel naar de projecten want ook bij een NOTS watch, een NOTS 100% van ¤50,- Elk bandje is anders en handgemaakt en elke wijzerplaat is anders. Iedere wijzerplaat heeft andere coördinaten, van Amsterdam, Parijs, Londen of New York. Op elke wijzerplaat staat dus een straat uit 1 van die steden. Zo kun je bijvoorbeeld de PC Hooftstraat kopen of de Wallen.

Extra info horloge.
Het horloge dat NOTS vandaag lanceert is in meerdere opzichten uniek (Not One The Same). Op elke wijzerplaat, uitgevoerd in geëtst rvs, is een ander stukje van de kaart van Amsterdam, Londen, Parijs, New York en Milaan afgebeeld. Daarnaast zijn ook de bandjes uniek. Deze zijn handgemaakt in Brazilië. Het uurwerk en de kast zijn in Zwitserland gemaakt. Het horloge is ontworpen door getalenteerde ontwerpers uit diverse Europese landen. De prijs van de NOTS horloges loopt van ¤295 voor de Regular uitvoering tot ¤495 voor de Twin uitvoering. De NOTS Horloges zijn vanaf vandaag te koop op www.notswatches.com, in de NOTS Pop Up Gallery die de komende maand 11 steden in Nederland aandoet (www.notspopup.com) en in select aantal winkels, waaronder Frozen Fountain in Amsterdam en binnenkort ook de 60 days of space stores van BLEND.