Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

20.000 hotelkamers van NH Hoteles bijna uitverkocht

Nog 3.500 hotelkamers beschikbaar

. Gasten bepalen zelf de prijs van de hotelkamer

. Nu al 16.500 kamers gereserveerd

. Populaire hotels in Nederland en België als eerste volgeboekt

Hilversum, 6 december 2005 - Tien dagen voordat het grote actieweekend van NH Hoteles begint, is het grootste deel van de 20.000 hotelkamers gereserveerd. Er is een ware run op de hotelkamers waarvoor de gast zelf mag bepalen wat hij de overnachting waard vindt. Als iemand nog een hotelkamer wil boeken dan kan dat voornamelijk nog op zondag. De laatste kamers zijn te reserveren via de website www.nh-hotels.nl. Populaire hotels als NH Barbizon Palace, NH Amsterdam Centre, NH Grand Hotel Krasnapolsky in Amsterdam, NH Zandvoort, NH Maastricht, het Belgische NH Gent en de hotels in Brussel waren als eerste volgeboekt. Maar ook de andere hotels gingen heel snel. Diana van Roest, Marketing Director NH Hoteles Nederland en België: "Natuurlijk zijn er teleurstellingen over dat een hotel al volgeboekt is op vrijdag en zaterdag. Ik adviseer ze om de zondag te boeken want in veel hotels zijn daar nog kamers vrij. Maar wacht niet te lang!" Als mensen nog op vrijdag of zaterdag willen boeken, hebben ze nog kans op een kamer in NH Capelle, NH Zoetermeer en NH Geldrop en in België in NH Brussels Airport.

De unieke campagne van NH Hoteles bestaat uit een nacht slapen in één van de 37 Nederlandse en Belgische hotels van NH Hoteles en de gast bepaalt zelf wat hij er voor wil betalen. De hotelketen doet in het weekend van 16, 17 en 18 december 20.000 hotelkamers in de verhuur. Via een actiebutton op de website www.nh-hotels.nl zijn de hotelkamers sinds dinsdag 22 november 12.00 uur te reserveren.

Een proefmonstertje van een comfortabele hotelkamer meegeven, gaat immers niet. NH Hoteles wil met deze try out 40.000 mensen laten kennis maken met hun hotels, kwaliteit en service. In het driedaagse weekend kunnen gasten één nacht bij NH slapen, met de volgende ochtend een ontbijt voor twee personen. Bij het uitchecken betaalt de klant wat hij deze overnachting waard vond. Dat kan het volledige bedrag zijn, een gedeelte van de volle prijs of misschien wel meer. De klant bepaalt de prijs. En nee, er zitten geen addertjes onder het gras. NH wil met deze ludieke actie graag dat u kennismaakt met NH Hoteles.

Over NH Hoteles
NH Hoteles bezit 250 hotels met 40.000 kamers in negentien landen in Europa, Latijns-Amerika en Afrika. En NH Hoteles heeft momenteel 25 projecten in aanbouw. Daarmee komt de totale capaciteit op bijna 44.000 kamers.

NH Hoteles onderscheidt zich door de hoge kwaliteit, zowel op het gebied van service als faciliteiten, met een zorgvuldig doordachte inrichting, die aan alle smaken tegemoetkomt, uniform is en de bezoekers op hun gemak stelt. De hotels van NH Hoteles bieden de meest geavanceerde technologieën, die klanten helpen bij alle vormen van communicatie, werk en ontspanning.

De restaurants vormen een andere prioriteit en bieden het neusje van de zalm als het om eten gaat. De prestigieuze restauranteigenaar Ferran Adrià, van het El Bulli restaurant, is een samenwerkingsverband aangegaan met NH Hoteles, wat heeft geleid tot nieuwe concepten zoals 'Fast Good' en 'Nhube', waarbij gezocht wordt naar nieuwe mogelijkheden binnen de hotelsector om eten en ontspanning te combineren voor de gasten van de keten. Samen met El Bulli dat drie Michelin-sterren heeft, beschikken de NH restaurants over elf Michelin-sterren.

De NH Hoteles Groep heeft een beursnotering in Madrid (in de exclusieve Ibex 35 Index) en Amsterdam (in Euronext). Daarnaast is NH Hoteles lid van de Stoxx Europe 600, waartoe de beste Europese bedrijven behoren en is het opgenomen in de prestigieuze Morgan Stanley Capital International (MSCI) securities beleggersindex.

///


Noot voor de redactie,