Geschorste scholier glipt in televisiereclame
The amsterdam dungeon
Geschorste scholier glipt in televisiereclame
Een geschorste scholier heeft bijna een reclamecampagne van een half miljoen Euro van The
Amsterdam Dungeon gesaboteerd.
De leerling, een 14-jarige, die om wettelijke redenen niet bij naam genoemd mag worden, is
in oktober van school gestuurd wegens aanhoudend lastig gedrag.
Ondanks verzet van zijn leraren heeft hij het voor elkaar gekregen om zich te mengen in
een schoolklas, die was betrokken bij het filmen van een tv-commercial. Hij werd pas
ontdekt toen de commercial werd afgespeeld voor de schooldirecteur. Daaruit bleek dat de
leerling een t-shirt droeg met de tekst: J.P. en de Halfbloed Prins. Hoogstwaarschijnlijk
een wraakactie van de leerling op de schoolleiding.
'De leraar die verantwoordelijk was voor de klas heeft de leerling nooit lesgegeven en
wist niet dat hij van school was gestuurd.', verklaarde Wybo Wijnbergen, manager van The
Amsterdam Dungeon.
'Het lijkt erop dat de andere kinderen niets hebben gezegd uit angst voor maatregelen. We
zouden er nooit zijn achtergekomen wanneer de directeur hem niet had ontdekt toen we hem
de eindversie hebben laten zien.. of liever, wat de uiteindelijke versie had moeten
zijn.'
Het was bijna een totale ramp geweest, wanneer de directeur erop had gestaan dat de
commercial niet zou worden uitgezonden zoals deze was, met minder dan een week voor de
uitzending.
'De knul in kwestie was tweemaal duidelijk te zien. De makkelijkste oplossing zou zijn
geweest om de tekst op het shirt weg te vagen, maar we hebben besloten om terug te gaan
naar de montagekamer en de film opnieuw te knippen om hem er helemaal uit te krijgen.'
'Ons reclamebureau overweegt nu een rechtszaak tegen de familie van de jongen om de extra
kosten ten gevolge van zijn capriolen alsnog te verhalen.', aldus Wybo Wijnbergen.
De herziene versie van de tv-commercial van de griezelige nieuwe attractie op het Rokin in
het centrum van Amsterdam, zal voor het eerst op televisie te zien zijn bij RTL, tussen
20:00 en 21:00 uur op Kerstavond... daarna zal deze nog 11 keer te zien zijn op 4 kanalen
met de laatste uitzending op Oudejaarsavond in de reclameblokken van Idols.
Ondanks de bijna-'ramp', is het Dungeon management enorm opgetogen met hun eerste
Nederlandse TV commercial.
'Op deze manier slagen we erin om een nauwkeurig beeld te geven van wat de Dungeon
werkelijk is, namelijk griezelig grappig, binnen ongeveer 15 seconden.'
Gepubliceerd door The Amsterdam Dungeon