Ingezonden persbericht


Het nieuwe opiniemaandblad waar jij invloed op hebt

Persbericht

Pitch editie 2 is uit: Nederland na het killervirus

Amsterdam, 22 december 2005. In nauwe samenwerking met de lezers wordt in de tweede editie van het opiniemaandblad een toekomstscenario gepresenteerd over hoe een uitbraak van het killergriepvirus onze samenleving verandert. Als we het meemaken in 2006 dan sterven er mogelijk in één klap 2,4 miljoen Nederlanders.

Als de killergriep toeslaat, zal het aantal mensen met een baan stijgen ten opzichte van het aantal gepensioneerden. De tekorten van pensioenfondsen zullen in een keer zijn weggewerkt, waardoor alle werkenden een veel lagere of in het geheel geen pensioenpremie meer hoeven af te dragen. Jonge mensen hebben meer geld te besteden, doordat erfenissen onverwacht zijn vrijgevallen. Bovendien verbeteren carrièreperspectieven in sectoren waar nu veel ouderen de topposities bezetten, zoals het universitaire onderwijs. Door al deze ontwikkelingen zullen de belastinginkomsten per hoofd van de bevolking toenemen. Daar tegenover staat dat de kosten van gezondheidszorg scherp dalen, evenals de huizenprijzen buiten de Randstad.

Tot zover de voordelen als alle 65-plussers sterven aan de gevolgen van het killergriepvirus. Uit de reacties van Pitch-lezers bij het artikel blijkt dat de meeste lezers zich ondanks alle voordelen toch met name zorgen maken over wat Nederland zou moeten missen als de grijze duiven bij bosjes neervallen.

Andere onderwerpen in Pitch editie 2:

. Noem mij geen allochtoon: tweede generatie wil af van het brandmerk.
. Dilemma: is homeopathie een medicijn of zoethoudertje?
. Eenzame kerst: levenslang is in Nederland ook echt tot de dood.
. Migratie: hoogopgeleide Polen worden heel graag slaplukker of aspergesteker in Nederland.
. Helden: 8 filmregisseurs van Paul Verhoeven tot David Lammers.

Vanaf donderdag 22 december is de tweede editie van opiniemaandblad Pitch overal verkrijgbaar. Een los exemplaar kost E 4,95.

Wat maakt Pitch anders?
Pitch heeft vier onderscheidende kenmerken ten opzichte van bestaande opiniebladen:
- Lezersinvloed, de lezer kan invloed uitoefenen op de inhoud van het blad.
- Waardevrij, het blad is vrij van politieke voorkeuren.
- Frequentie, het is een maandblad.

- Jong, het richt zich op een jonge doelgroep.

Invloedrijke doelgroep

Het blad richt zich op de onbekende expert met een mening. Mensen tussen 25 en 39 jaar hebben nauwelijks een stem in de huidige opiniemarkt. Bij Pitch zijn 'onbekende experts' welkom ideeën en bijdragen te leveren aan het blad, de website en de bijeenkomsten. Een team van ervaren journalisten verwerkt deze creativiteit tot lezenswaardige artikelen en brengt zo tegengestelde meningen bij elkaar.

Geen addertjes onder het gras
Bij Pitch is de abonnee echt koning. Iedereen die een abonnement op Pitch neemt, hoeft zich geen zorgen te maken over automatische verlenging. Dat doen we namelijk niet. Neem je een jaarabonnement, dan loopt dit ook daadwerkelijk na 12 maanden af.

Over PitchMedia
PitchMedia B.V. is de uitgeverij van het opiniemaandblad Pitch en de website Pitch.nl. Initiatiefnemer is Elderik Meulman, die de rol heeft van uitgever. Het kleine, maar talentvolle team van PitchMedia bestaat uit journalistieke professionals en bladenmakers die qua leeftijd, opleiding en achtergrond ook deel uitmaken van de doelgroep.

---------

Ingezonden persbericht