Provincie Noord-Holland

2-1-2006

Onderwerp

Unieke campagne provincie Noord-Holland: U moet weten waarvoor u betaalt

Ans Meiborg

Vandaag start de provincie Noord-Holland met de campagne U moet weten waarvoor u betaalt. In deze unieke campagne over de programmabegroting staan zeven actuele themas centraal: Wonen, Bereikbaarheid, Veiligheid, Economie, Jeugdzorg, Water en Natuur.

De campagne geeft bij elk thema aan waar in 2006 en 2007 de prioriteiten liggen, hoe de provincie de gestelde doelen wil bereiken en wat daarvan de geschatte kosten zijn. Op deze manier maakt de provincie de inwoners van Noord-Holland graag duidelijk hoe het belastinggeld wordt besteed.

Gedeputeerde Hooijmaijers: De tijd is rijp om burger en bedrijfsleven meer dan vroeger te vertellen wat de provincie voor hen doet. Vandaar deze campagne. Ik ben erg benieuwd om te horen wat de Noord-Hollanders vinden van dit initiatief en roep hen allemaal op om te reageren via de site. Op deze manier kunnen ook vragen gesteld worden over het doen en laten van de provincie. De inzenders maken kans op een lunch op het provinciehuis en een bezoek aan een financiële instelling.

In de eerste drie weken van januari verschijnen in de hele provincie affiches en op Radio Noord-Holland zijn spots te horen. Op de website van de provincie worden de plannen per thema nader toegelicht. In korte videoclips geven de gedeputeerden een toelichting op hun ambities. De gedeputeerden ondersteunen de campagne door middel van persoonlijke weblogs en spreekbeurten. In de editie Noord-Holland NU van februari zal eveneens aandacht worden besteed aan de begroting.

Informatie voor de pers

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Martine Hartog, tel. 023 5143425. Zie ook de campagnesite.