2-1-2006
Onderwerp
Unieke campagne provincie Noord-Holland: U moet weten waarvoor u
betaalt
Ans Meiborg
Vandaag start de provincie Noord-Holland met de campagne U moet weten
waarvoor u betaalt. In deze unieke campagne over de programmabegroting
staan zeven actuele themas centraal: Wonen, Bereikbaarheid,
Veiligheid, Economie, Jeugdzorg, Water en Natuur.
De campagne geeft bij elk thema aan waar in 2006 en 2007 de
prioriteiten liggen, hoe de provincie de gestelde doelen wil bereiken
en wat daarvan de geschatte kosten zijn. Op deze manier maakt de
provincie de inwoners van Noord-Holland graag duidelijk hoe het
belastinggeld wordt besteed.
Gedeputeerde Hooijmaijers: De tijd is rijp om burger en bedrijfsleven
meer dan vroeger te vertellen wat de provincie voor hen doet. Vandaar
deze campagne. Ik ben erg benieuwd om te horen wat de Noord-Hollanders
vinden van dit initiatief en roep hen allemaal op om te reageren via
de site. Op deze manier kunnen ook vragen gesteld worden over het doen
en laten van de provincie. De inzenders maken kans op een lunch op het
provinciehuis en een bezoek aan een financiële instelling.
In de eerste drie weken van januari verschijnen in de hele provincie
affiches en op Radio Noord-Holland zijn spots te horen. Op de website
van de provincie worden de plannen per thema nader toegelicht. In
korte videoclips geven de gedeputeerden een toelichting op hun
ambities. De gedeputeerden ondersteunen de campagne door middel van
persoonlijke weblogs en spreekbeurten. In de editie Noord-Holland NU
van februari zal eveneens aandacht worden besteed aan de begroting.
Informatie voor de pers
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Martine Hartog, tel.
023 5143425. Zie ook de campagnesite.
Provincie Noord-Holland