Ingezonden persbericht


Intel onthult nieuwe merkidentiteit

Kontich, 3 januari 2006 - De onthulling van de nieuwe merkidentiteit is een mijlpaal in de geschiedenis van Intel. Het illustreert opnieuw de evolutie tot een marktgedreven en oplossingsgericht bedrijf. Microprocessors, chipsets en software vormen samen de sleuteltechnologieën achter Intels platforms, die de systeemprestaties en de gebruikersbeleving verbeteren.

Sinds de ontwikkeling van het mobiele technologieplatform Centrino® is Intels benadering van de markt aanzienlijk veranderd. Het bedrijf heeft zich vorig jaar rond het platform gereorganiseerd en richt zich nu op vier marktsegmenten: mobiliteit, het digitale huis, het bedrijfsleven en gezondheid. Verder heeft Intel een nieuw platform voor het digitale huis aangekondigd, dat begin dit jaar verkrijgbaar zal zijn: Intel® Viiv(tm)-technologie.

De lancering van Intel Viiv is het begin van een nieuwe merkstrategie, die meer eenheid moet brengen in de producten en platforms van Intel en het merkimago moet verhelderen. Hiermee wil Intel de communicatie met de consument verbeteren. Het merksysteem behelst ondermeer logo's voor Viiv en Centrino en een nieuw logo voor de processors, chipsets, moederborden en andere Intel-technologieën. Elk productlogo bevat ook het Intel-logo.

"Intel is één van de meest waardevolle merken ter wereld, en naarmate het bedrijf groeit, willen we ook het beeldmerk laten evolueren," zegt Eric Kim, senior vice president en general manager van de Sales & Marketing Group. "Deze evolutie zal de erkenning van onze bijdragen ten goede komen, een sterkere emotionele band met ons publiek bewerkstelligen en onze positie op de markt verstevigen."

De nieuwe merkidentiteit houdt ondermeer in dat het herkenbare Intel Inside® logo uit 1991 verandert, evenals het originele 'dropped-e' logo. Dit logo werd 37 jaar geleden ontworpen door Silicon Valley-pioniers Robert Noyce en Gordon Moore toen ze hun nieuwe bedrijf voor geïntegreerde elektronica (integrated electronics) begonnen. Het nieuwe Intel-logo brengt het wezen van de krachtige oude logo's samen en bouwt daarmee voort op Intels rijke erfgoed, maar laat tegelijkertijd de nieuwe richting van het bedrijf zien. Er is ook een nieuwe slogan: 'Intel. Leap ahead(tm).' In het Nederlands: maak een sprong voorwaarts. De slogan doet het publiek een unieke belofte: het maakt duidelijk wat Intels drijfveren zijn en wat Intel allemaal mogelijk maakt. "'Intel. Leap ahead.' Die paar woorden drukken uit wie we zijn en wat we doen," zegt Kim. "Dit is een deel van ons erfgoed. Onze missie is altijd geweest: de volgende sprong voorwaarts vinden en die vervolgens invulling geven. Of het nu gaat om technologie, educatie, sociale verantwoordelijkheid of productie: we willen voortdurend de status quo uitdagen. Technologie van Intel moet het leven van iedereen beter, rijker en comfortabeler maken."