Farm Frites implementeert internetstrategie
Farm frites international b.v.
Farm Frites implementeert internetstrategie
Eerste online campagne ter wereld voor een diepvriesproduct.
Farm Frites is er van overtuigd dat zij door middel van internet haar doelgroep zeer
gericht bereikt. Om die reden is internet het belangrijkste communicatiekanaal geworden.
In samenwerking met Medialand.nl heeft Farm Frites een unieke online campagne ontwikkeld
voor het diepvriesproduct Letterpret. De interactieve middelen van deze campagne bestaan
uit zoekmachine-marketing, bannering en sponsoring van websites. Daarnaast lanceert Farm
Frites een online game, de Letterpret Alfabet Games, voor kinderen. De Letterpret Alfabet
Games kunnen eerst op de website van Nickelodeon worden gespeeld. Daarna staan de eerder
gelanceerde games op de website van Farm Frites, www.farmfrites.nl. Nickelodeon zal
tijdens reguliere uitzendingen de games promoten door commercials. Tevens wil Farm Frites
retailers aan zich binden door het toepassen van affiliate marketing. Hierbij wordt hen de
mogelijkheid geboden om de Letterpret Alfabet Games op de eigen website binnen de look
& feel te plaatsen. De campagne gaat 1 januari 2006 van start en loopt in ieder geval
tot het einde van het jaar.
Erik van Vonderen (ad interim business development manager Farm Frites): 'het verleden
communiceerde Farm Frites via de traditionele massa communicatiemiddelen. Het inzetten
van een allesomvattende interactieve communicatiemix, maakt het mogelijk om op een
sympathieke manier te communiceren met onze doelgroepen. Ook zijn de effecten van de
campagne goed meetbaar. Tevens kan de campagne indien noodzakelijk snel en flexibel
worden bijgestuurd. Farm Frites verwacht dan ook veel van de nieuwe internetstrategie die
aansluit op het innovatieve karakter van het bedrijf'.
Marc Noët van Medialand.nl: 'De Letterpret Alfabet Games vormen in deze campagne een
belangrijk onderdeel van de interactieve mix. Games zijn de manier om kinderen bekend te
laten raken met een product. Het spelen van computerspelletjes is een dagelijkse
activiteit waaraan zij veel tijd besteden. Farm Frites speelt hierop in met de Letterpret
Alfabet Games. Naast dat de games de kinderen op een speelse manier bekend maken met het
diepvriesproduct Letterpret, sluit dit middel ook goed aan op het imago van dit product'
.
Verantwoordelijk campagne:
Farm Frites International B.V.: Erik van Vonderen, ad interim business development manager
Medialand.nl: Marc Noët
Voor meer informatie (