Deze informatie is het laatst gewijzigd op: 04 jan 2006
Commercieel onderhandelen
Onderhandelen is een spel van geven en nemen. De kunst is te ontdekken
waar de grenzen van uw onderhandelingspartner liggen, zonder die van u
al te duidelijk aan te geven. Tijdens de workshop Commercieel
onderhandelen leert u hoe u dat aanpakt. Na deze workshop heeft u
nooit meer het gevoel dat u niet het onderste uit de kan heeft
gehaald.
Doel
Aan het einde van deze enerverende praktijkworkshop kunt u, door
gebruik te maken van uw persoonlijke, sociale en communicatieve
vaardigheden, het voor alle partijen meest optimale, en passend binnen
uw organisatieconcept, onderhandelingsresultaat behalen.
Bedoeld voor
Iedereen die klantverantwoordelijk is, onder andere:
Bedrijfsleider
Afdelingshoofd
Hoofd commerciële zaken
Accountmanager
Projectleider
Het niveau van de workshop is MBO+ / HBO.
Programma
Definitie en onderhandelingsmodel
Onderscheiden van de verschillende fasen tijdens het onderhandelen
Reageren op gedrag van anderen
Harvard methode
Het toepassen van de verschillende onderhandelingstechnieken
Creëren van "win-win situaties"
Analyseren van uw eigen onderhandelingsstijl
Zaken en emoties leren scheiden
Spel van de positieve manipulatie
Het bewaren van een constructieve sfeer tijdens de onderhandelingen
Het gedegen voorbereiden van de onderhandelingen
Werkwijze
In eerste instantie wordt u een overzicht aangeboden van een aantal
theorieën die u leert projecteren op uw eigen werksituatie. Er
wordt intensief gewerkt met cases en simulaties om uw
onderhandelingsvaardigheden verder te optimaliseren. Het omgaan met
spanning en onderhandelingsdruk wordt getraind tijdens de cases
waarbij u onder tijdsdruk snel beslissingen moet nemen en resultaten
moet boeken. Veel aandacht krijgen ook uw persoonlijke sterke punten
die u leert gebruiken tijdens onderhandelingen.
Docent
De workshop wordt verzorgd door P. Th. Brugman MBA. De vooropleiding
van Peter Brugman is MTS Werktuigbouw, Pedagogische Academie en MBA
bedrijfskunde (Universiteit Twente). Na de Pedagogische Academie deed
hij 9 jaar ervaring op in de technische automatisering. Hij is gestart
in de verkoop en geëindigd als adjunct-directeur. Daarna heeft hij 2
jaar gewerkt als algemeen bedrijfsleider van een machinefabriek met
een uitgebreide servicedienst. Momenteel is hij 8 jaar actief als
trainer- consultant op het gebied van bedrijfskunde, marketing en
sales, met als specialisatie technische bedrijven.
Aanmelden
Via het aanmeldingsformulier kunt u zich opgeven voor deze workshop.
De inschrijving zal plaatsvinden op volgorde van aanmelding en dient
te geschieden voor 2 februari 2006. In verband met het interactieve
karakter van de workshop is het aantal plaatsen beperkt tot 15. Bij
verhindering kan de plaats van de deelnemer(s) worden ingenomen door
een collega. Na aanmelding is annulering niet meer
mogelijk.
Kosten
Per deelnemer bedragen de kosten 289,-. Dit bedrag is exclusief BTW en
inclusief documentatiemap en maaltijd.
Locatie en tijdstip
De workshop wordt gehouden op 15 februari 2006 in het kantoor van de
Stichting Members Benefits aan de Boerhaavelaan 40 te Zoetermeer. De
workshop start om 13.30 uur en wordt om circa 20.30 uur afgesloten.
Wijziging
Stichting Members Benefits behoudt zich het recht voor indien de
omstandigheden hiertoe aanleiding geven het programma te wijzigen en
bij onvoldoende aanmelding een workshop te annuleren.
In Company
Deze workshop kan, bij voldoende belangstelling, ook binnen uw
onderneming worden gehouden. Voor nadere informatie en prijsopgave
verzoeken wij u een e-mail te sturen naar info@membersbenefits.nl.
Stichting Members' Benefits, Claudia Willems, 079 - 353 12 05,
cwi@fme.nl
Vereniging FME-CWM