PERSBERICHT - 2006-01-04
NBTC sluit PR-contract voor Indiase markt
Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) heeft met het
Indiase bureau Buzz Travel Marketing Pvt. Ltd. een PR-contract
afgesloten voor de Indiase markt. Doel is om de Indiase media en
daarmee ook de consument te informeren over 'Holland' als toeristische
bestemming. Het contract is 1 januari 2006 ingegaan.
Het contract behelst het onderhouden van mediacontacten, het
organiseren van events, persconferenties en persreizen, het versturen
van persberichten en Holland informatie naar media.
Potentie voor inkomend toerisme
Buzz Marketing heeft meerdere vestigingen in India. Michiel van
Diggele, manager Vestigingen: Vanuit Mumbai en Delhi gaat Buzz
Marketing de PR-taken voor het NBTC uitvoeren. India heeft veel
potentie voor wat betreft het inkomend toerisme naar Europa en dus ook
naar Holland. Wij zien daar dan ook kansen.
Tijdens de ministeriële handelsmissie naar India waar het NBTC eind
oktober 2005 aan deelnam, werd dit gevoel nogmaals bevestigd. Een
uitvloeisel daarvan is nu onze samenwerking met Buzz marketing. Met de
uitreiking van de IIFA-Awards in Amsterdam - juni 2005 - is een eerste
stap gezet om de destinatie Holland in India op de kaart te zetten.
Met dit PR-contract starten wij op deze nieuwe markt. De
gedetailleerde marktkennis van Buzz Marketing helpt ons ook verder bij
het cijfermatig analyseren van de Indiase markt. Op basis hiervan zal
het NBTC nadere stappen in deze markt bepalen, aldus van Diggele.
Positief
Het NBTC is positief over het inkomend toerisme uit India.Van Diggele:
In 2004 bezochten 24.000 Indiërs Holland, in 2005 naar schatting
37.000 en wij verwachten dat dit aantal in 2007 tussen de 60.000 en
90.000 zal zijn.