KPMG
Nederlandse supers vrezen komst Franse hypermarché BonJour
De Franse hypermarché BonJour heeft zijn pijlen op Nederland gericht
en opent binnenkort zijn eerste vestiging aan de rand van Utrecht.
Deze nieuwe megastore met twee voetbalvelden winkeloppervlak is voor
de Franse onderneming een test voor mogelijke expansie in heel Europa.
Gezien de grote belangen heeft BonJour accountant KPMG gevraagd de
komst naar Nederland te begeleiden en daarbij te adviseren ten aanzien
van de specifieke financiële, fiscale en bedrijfseconomische aspecten
die in Nederland een rol spelen. Daarmee heeft de Franse retailer het
slagen van de operatie mede in handen van KPMG gelegd. Nederlandse
supers zien de mogelijke expansie van BonJour met lede ogen aan.
Voordat de vestiging bij Utrecht een feit is, zullen KPMG-accountants
in spé alle financiële aspecten van de komst van BonJour naar
Nederland in kaart moeten brengen. Het betreden van de Nederlandse
markt door deze Franse winkelketen vormt de basis van de
Accountancygame 2006 van accountants- en adviesorganisatie KPMG, het
jaarlijkse spel dat studenten een beeld geeft van de diversiteit van
het vak van accountant en het werken bij KPMG. De spelers zullen
tijdens het spel een aantal opdrachten moeten uitvoeren. Deze variëren
van het opstellen van analyses, het beoordelen van een jaarrekening
tot het verstrekken van advies. Daarnaast dienen zich allerlei
onverwachte obstakels en valkuilen aan.
De KPMG Accountancygame vindt plaats van 8 t/m 24 februari en biedt
accountancy-, bedrijfskunde- en economiestudenten die in de laatste
fase van hun studie zijn de gelegenheid om op interactieve wijze
kennis te maken met de dagelijkse praktijk van het accountancyvak bij
KPMG. Na de start krijgen de kandidaten iedere week een hoofdopdracht.
Daarnaast zijn er subopdrachten, die via een speciale intranetsite,
sms, e-mail of digitale videoboodschappen worden gegeven. Met het
uitvoeren van de opdrachten kunnen de deelnemers punten verzamelen.
Daarbij gaat het niet alleen om kennis, maar ook om persoonlijke
eigenschappen, zoals teamgeest, creativiteit en integriteit. Na twee
weken zullen 125 kandidaten overblijven die gaan strijden om 15
finaleplaatsen. De finale van de Accountancygame 2006 vindt plaats op
1 maart 2006. Inschrijven kan tot 5 februari a.s. via de website van
de Accountancygame.
Voor nadere informatie: Andy Bellm, telefoon (020) 656 7039
© 2006 KPMG Holding N.V., member of KPMG International, a Swiss
cooperative. All rights reserved.