KPMG


Nederlandse supers vrezen komst Franse hypermarché BonJour

De Franse hypermarché BonJour heeft zijn pijlen op Nederland gericht en opent binnenkort zijn eerste vestiging aan de rand van Utrecht. Deze nieuwe megastore met twee voetbalvelden winkeloppervlak is voor de Franse onderneming een test voor mogelijke expansie in heel Europa.

Gezien de grote belangen heeft BonJour accountant KPMG gevraagd de komst naar Nederland te begeleiden en daarbij te adviseren ten aanzien van de specifieke financiële, fiscale en bedrijfseconomische aspecten die in Nederland een rol spelen. Daarmee heeft de Franse retailer het slagen van de operatie mede in handen van KPMG gelegd. Nederlandse supers zien de mogelijke expansie van BonJour met lede ogen aan.

Voordat de vestiging bij Utrecht een feit is, zullen KPMG-accountants in spé alle financiële aspecten van de komst van BonJour naar Nederland in kaart moeten brengen. Het betreden van de Nederlandse markt door deze Franse winkelketen vormt de basis van de Accountancygame 2006 van accountants- en adviesorganisatie KPMG, het jaarlijkse spel dat studenten een beeld geeft van de diversiteit van het vak van accountant en het werken bij KPMG. De spelers zullen tijdens het spel een aantal opdrachten moeten uitvoeren. Deze variëren van het opstellen van analyses, het beoordelen van een jaarrekening tot het verstrekken van advies. Daarnaast dienen zich allerlei onverwachte obstakels en valkuilen aan.

De KPMG Accountancygame vindt plaats van 8 t/m 24 februari en biedt accountancy-, bedrijfskunde- en economiestudenten die in de laatste fase van hun studie zijn de gelegenheid om op interactieve wijze kennis te maken met de dagelijkse praktijk van het accountancyvak bij KPMG. Na de start krijgen de kandidaten iedere week een hoofdopdracht. Daarnaast zijn er subopdrachten, die via een speciale intranetsite, sms, e-mail of digitale videoboodschappen worden gegeven. Met het uitvoeren van de opdrachten kunnen de deelnemers punten verzamelen. Daarbij gaat het niet alleen om kennis, maar ook om persoonlijke eigenschappen, zoals teamgeest, creativiteit en integriteit. Na twee weken zullen 125 kandidaten overblijven die gaan strijden om 15 finaleplaatsen. De finale van de Accountancygame 2006 vindt plaats op
1 maart 2006. Inschrijven kan tot 5 februari a.s. via de website van de Accountancygame.

Voor nadere informatie: Andy Bellm, telefoon (020) 656 7039

© 2006 KPMG Holding N.V., member of KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved.