Mark Fields hoofdspreker op de mediadagen van de LA Auto Show

Los angeles auto show

Mark Fields, president van Ford voor de Amerika's, hoofdspreker op de mediadagen van de LA Auto Show

LOS ANGELES, October 14/PRNewswire/ --
De onlangs aangestelde president van de Ford Motor Company voor de Amerika's, Mark Fields, geeft op 4 januari 2006 de Motor Press Guild (MPG) keynote address op de Los Angeles Auto Show. Dit markeert de officiële opening van de LA Auto Show, die haar deuren opent voor de media op 4 en 5 januari en voor het algemeen publiek van 6 tot 15 januari. Het MPG-ontbijt en de voordracht van Fields zijn toegankelijk voor alle aanwezigen op de mediadagen.

'Het is een eer om Mark dit jaar als hoofdspreker op het MPG-ontbijt te hebben, met zijn uitgebreide ervaring en expertise in de automobielindustrie, voor de opening van de LA Auto Show,' sprak John Rettie, president van MPG. 'Mark vervulde de hoofdrol bij de wederopbloei van Mazda en heeft een groot aandeel gehad bij de stimulering van de groei van het Ford Motorbedrijf. Veel mensen zullen aandachtig luisteren naar Mark's inzichten.'

Als vice-voorzitter van de Raad van Bestuur en president voor de Amerika's, een functie die hij sinds oktober 2005 bekleed, is Fields verantwoordelijk voor alle werkzaamheden met betrekking tot de ontwikkeling, fabricage, marketing en verkoop van voertuigen van Ford, Mercury en Lincoln in de Verenigde Staten, Canada, Mexico en Zuid-Amerika. Fields trad eerder op als vice-voorzitter van de Raad van Bestuur voor Ford Europa en Premier Automotive Group, waar hij aan de leiding stond van alle werkzaamheden voor Ford's bedrijfsgroep voor premium voertuigen en voertuigen van het merk Ford die in Europese landen vervaardigd en verkocht worden. Van 2000 tot 2002 was hij president en CEO van de Mazda Motor Company.

MPG is een in Los Angeles gebaseerde beroepsorganisatie zonder winstoogmerk, die meer dan 750 leden verspreid over het hele land heeft. Tot haar leden behoren journalisten, professionele vertegenwoordigers van de media en PR-vertegenwoordigers vanuit de gehele automobielindustrie.

In aansluiting op de MPG-voordracht, houdt de LA Auto Show gedurende twee volle dagen nieuwsconferenties van autofabrikanten. Leidinggevenden uit de automobielindustrie zullen aanwezig zijn en meer dan twee dozijn nieuwe auto's en vrachtwagens presenteren die hun debut maken op de Noord-Amerikaanse en wereldmarkt.

Ander belangrijk nieuws wordt gevormd door het feit dat dit de laatste LA AutoShow is die in januari wordt gehouden; de volgende show vindt in november 2006 plaats. De nieuwe data komen tegemoet aan een langdurig verzoek uit de automobielindustrie om een eigen periode, die niet samenvalt met andere grote autoshows of met Kerstmis en Nieuwjaar. Autofabrikanten zijn van plan van de nieuwe showdagen te profiteren door een uitgebreid aantal nieuwe modellen en ontwerpen in Los Angeles te introduceren.

Source: Los Angeles Auto Show

Gordon Bruce van Gordon Bruce Associates, +44-1628-407300, Gordon.bruce@gordonbruce.com, voor de Los Angeles Auto Show