Mark Fields hoofdspreker op de mediadagen van de LA Auto Show
Los angeles auto show
Mark Fields, president van Ford voor de Amerika's, hoofdspreker op de mediadagen van de LA
Auto Show
LOS ANGELES, October 14/PRNewswire/ --
De onlangs aangestelde president van de Ford Motor Company voor de Amerika's, Mark
Fields, geeft op 4 januari 2006 de Motor Press Guild (MPG) keynote address op de Los
Angeles Auto Show. Dit markeert de officiële opening van de LA Auto Show, die haar
deuren opent voor de media op 4 en 5 januari en voor het algemeen publiek van 6 tot 15
januari. Het MPG-ontbijt en de voordracht van Fields zijn toegankelijk voor alle
aanwezigen op de mediadagen.
'Het is een eer om Mark dit jaar als hoofdspreker op het MPG-ontbijt te hebben, met
zijn uitgebreide ervaring en expertise in de automobielindustrie, voor de opening van de
LA Auto Show,' sprak John Rettie, president van MPG. 'Mark vervulde de hoofdrol bij de
wederopbloei van Mazda en heeft een groot aandeel gehad bij de stimulering van de groei
van het Ford Motorbedrijf. Veel mensen zullen aandachtig luisteren naar Mark's
inzichten.'
Als vice-voorzitter van de Raad van Bestuur en president voor de Amerika's, een
functie die hij sinds oktober 2005 bekleed, is Fields verantwoordelijk voor alle
werkzaamheden met betrekking tot de ontwikkeling, fabricage, marketing en verkoop van
voertuigen van Ford, Mercury en Lincoln in de Verenigde Staten, Canada, Mexico en
Zuid-Amerika. Fields trad eerder op als vice-voorzitter van de Raad van Bestuur voor Ford
Europa en Premier Automotive Group, waar hij aan de leiding stond van alle werkzaamheden
voor Ford's bedrijfsgroep voor premium voertuigen en voertuigen van het merk Ford die in
Europese landen vervaardigd en verkocht worden. Van 2000 tot 2002 was hij president en
CEO van de Mazda Motor Company.
MPG is een in Los Angeles gebaseerde beroepsorganisatie zonder winstoogmerk, die meer
dan 750 leden verspreid over het hele land heeft. Tot haar leden behoren journalisten,
professionele vertegenwoordigers van de media en PR-vertegenwoordigers vanuit de gehele
automobielindustrie.
In aansluiting op de MPG-voordracht, houdt de LA Auto Show gedurende twee volle dagen
nieuwsconferenties van autofabrikanten. Leidinggevenden uit de automobielindustrie zullen
aanwezig zijn en meer dan twee dozijn nieuwe auto's en vrachtwagens presenteren die hun
debut maken op de Noord-Amerikaanse en wereldmarkt.
Ander belangrijk nieuws wordt gevormd door het feit dat dit de laatste LA AutoShow is
die in januari wordt gehouden; de volgende show vindt in november 2006 plaats. De nieuwe
data komen tegemoet aan een langdurig verzoek uit de automobielindustrie om een eigen
periode, die niet samenvalt met andere grote autoshows of met Kerstmis en Nieuwjaar.
Autofabrikanten zijn van plan van de nieuwe showdagen te profiteren door een uitgebreid
aantal nieuwe modellen en ontwerpen in Los Angeles te introduceren.
Source: Los Angeles Auto Show
Gordon Bruce van Gordon Bruce Associates, +44-1628-407300, Gordon.bruce@gordonbruce.com,
voor de Los Angeles Auto Show