Corio, Verkoop objecten in Nederland - 3 januari 2006 Pagina 1 van 2

P E R S B E R I C H T

Corio verkoopt objecten in Nederland

Utrecht, 3 januari 2006

Corio heeft het winkelcentrum De Brink in Hengelo (14.900 m² winkelruimte en 386 parkeerplaatsen) en het complex met gemengde functie aan het Burgemeester Loeffplein in Den Bosch (3.700 m² winkelruimte en 3.200 m² kantoorruimte) ruim boven boekwaarde verkocht voor een totaalbedrag van ¤ 59,9 miljoen (kosten koper). Het winkelcentrum De Brink is onderdeel van het kernwinkelapparaat van Hengelo, gelegen aan het centrale plein De Brink tussen het centraal station en het A1 winkelgebied. Het is in 1999 gebouwd en in 2000 aangekocht door Corio. De Brink bestaat uit een 14.900 m² winkels met V&D en H&M als trekkers en een parkeergarage van 386 plaatsen. Aangezien het object niet langer in de portefeuille van Corio past, is het winkelcentrum thans verkocht aan Pensioenfonds voor de Grafische Bedrijven (PGB) en de parkeergarage aan Q-park, die reeds exploitant was van de parkeergarage. Burgemeester Loeffplein is een project met een gemengde functie gelegen in het centrum van Den Bosch. Het bestaat uit een winkeldeel van 3.700 m² met huurders zoals de ANWB en de Kijkshop en een erboven gelegen kantoorruimte van 3.200 m². Het complex is in 1967 gebouwd en aangekocht door de voorloper van Corio. Sinds de renovatie in 2002 is het object geheel verhuurd en is het thans voor Corio, mede gezien de aard en omvang van het object, een goed moment om te verkopen. De koper is Inside Investments N.V.
De totale verkoopprijs van beide objecten bedraagt ¤ 59,9 miljoen (kosten koper) en ligt daarmee ruim boven de boekwaarde. De verkoopopbrengst zal worden aangewend voor de financiering van de vaste en variabele pijplijn van in totaal ¤ 1,2 miljard (30 september 2005). Hierbij moet opgemerkt worden dat de Gemeenteraad van Utrecht op 15 december 2005 positief heeft geadviseerd ten aanzien van het contract tussen de Gemeente Utrecht en Corio inzake de uitbreiding en renovatie van het Winkelcentrum Hoog Catharijne te Utrecht. De verwachting is dat de contracten in het eerste kwartaal van dit jaar getekend zullen worden, waarop dit project met een verwachte investering van circa ¤ 250 miljoen zal overgaan van de variabele naar de vaste pijplijn van Corio. Strategie
De strategische focus van Corio is gericht op retail, met als doel om op termijn tenminste 80% van de waarde van de portefeuille daarin belegd te hebben. Winkels en winkelcentra maken thans 78% uit van de Corio, Verkoop objecten in Nederland - 3 januari 2006 Pagina 2 van 2 totale portefeuille van ¤ 4,3 miljard (30 september 2005). Belangrijke criteria voor Corio zijn dat winkelcentra dominant zijn en blijven in hun verzorgingsgebied in termen van omvang en kwaliteit en dat ze potentie bieden om waarde toe te voegen. In het geval retailobjecten niet langer aan deze criteria voldoen, zullen dergelijke objecten verkocht worden. Corio voegt waarde toe door middel van actief hands-on management in haar huidige kernlanden Nederland (51%), Frankrijk (24%), Italië (14%), Spanje (7%) en Turkije (4%), hetgeen ten goede komt aan haar huurders, consumenten en aandeelhouders. Corio's aandelen staan genoteerd aan de Euronext Amsterdam en de Euronext Parijs en zijn opgenomen in de Amsterdam Midcap Index (AMX) en de MSCI World Index. Nadere informatie:
Francine Zijlstra, Investor Relations Manager
Telefoonnummer 030 28 29 302
info@nl.corio-eu.com
www.corio-eu.com