Ingezonden persbericht


BESLUITENLIJST VERGADERING BURGEMEESTER EN WETHOUDERS

DATUM: 20 december 2005 PUBLIEK

portefeuille burgemeester mw. drs. M. Appel-de Waart


1. Conceptverslag collegevergadering d.d. 22 november 2005.

Verslag conform concept vastgesteld.


2. Conceptverslag collegevergadering d.d. 12 december 2005.

Verslag conform concept vastgesteld


3. Besluitenlijsten vergadering Burgemeester en wethouders d.d. 12 december 2005.

Conform concept vastgesteld.


4. Periodieke inspectie 2005 bij FMC Chemicals Netherlands BV te Farmsum in het kader van het Besluit risico's zware ongevallen 1999.

A. Rapportage van de periodieke inspectie bij FMC Chemicals Netherlands BV door de gemeente Delfzijl op 20 oktober 2005 in het kader van het Besluit risico's zware ongevallen 1999 (BRZO'99) vaststellen; B. Begeleidende brief betreffende de rapportage van de BRZO-inspectie op 20 oktober 2005 aangaande de inspectie bij FMC Chemicals Netherlands BV verzenden.


5. Advies van de Commissie bezwaarschriften algemene zaken inzake het bezwaarschrift van Stichting Windhoek, tegen het weigeren om handhavend op te treden tegen de bouw van 14 windturbines aan de Kloosterlaan te Farmsum.


- het advies van de Commissie overnemen;

- het bezwaarschrift van Stichting Windhoek ongegrond verklaren.


6. Algemeen mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit 2005.


1. Het algemeen mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit 2005 vaststellen;
2. Het algemeen mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit 2005 bekendmaken.


7. Spreekuur Collegeleden.

Invoeren van een spreekuur op elke eerste maandag van de maand om 16.00 uur. Onderwerpen zijn per portefeuillehouder vooraf aangemeld en worden desgewenst inhoudelijk ambtelijk ondersteund c.q. genotuleerd door een ambtenaar. Na vier maanden het spreekuur evalueren. Invoering per 1 februari 2006.


8. Dienstverleningsovereenkomst Ardyn.

De dienstverleningsovereenkomst met Ardyn verlengen tot 1 juli 2006.


9. CAR/UWO.

Bijgaand conceptbesluit conform vaststellen.


10. Wijzigingen openingstijden gemeentehuis en verplaatsing spreekuur afdeling Dienstverlening.


- Het gemeentehuis wordt vanaf 1 maart 2006 elke vrijdagmiddag om 12.30 voor het publiek gesloten met een uitzondering voor het voltrekken van huwelijken;
- Het avondspreekuur van de afdeling Dienstverlening wordt vanaf 1 maart 2006 verplaatst van vrijdagavond naar donderdagmiddag van 17.00 uur tot 19.00 uur;
- Het gemeentehuis wordt vanaf 1 januari 2006 op woensdagavonden gesloten gehouden;
- De raad van de maatregelen per brief op de hoogte stellen.


11. Bezoek burgemeester aan Kolobrzeg van 27 tot en met 30 mei 2005.

Het reisverslag voor kennisgeving aan te nemen en de conclusie te onderschrijven; Het reisverslag ter inzage aan de raad sturen;
De burgemeester van Kolobrzeg informeren.

portefeuille wethouder mw. drs. M.A. Scharft-Beerepoot


12. Rioleringswerken 2006.

a. Voor de uitvoering van de rioleringswerken op basis van het rioleringsplan een bedrag van E 767.500,- beschikbaar te stellen; b. Voor de uitvoering van de rioleringswerken in het kader van de renovatie een bedrag van E 630.000,- beschikbaar te stellen.


13. Recht van opstal.

Recht van opstal vestigen ten behoeve van een persleiding en toebehoren ten laste van het perceel kadastraal bekend gemeente Delfzijl, sectie N, nummer 277.


14. Verzoek om een reguliere bouwvergunning van ABN AMRO bank NV voor het plaatsen van een geveldoek op het pand gelegen aan de Landstraat 81 te Delfzijl.

De aanvraag om reguliere bouwvergunning weigeren.


15. Aankoop Zweedsestraat 18 te Delfzijl.

Pand staande en gelegen Zweedsestraat 18 te Delfzijl voor de in de koopovereenkomst aangegeven koopsom aankopen.


16. Perceel grond nabij Mello Coendersbuurt 2/2a te Termunterzijl.

Perceel grond gelegen nabij Mello Coendersbuurt 2/2a te Termunterzijl te verkopen.


17. Partnercontract Interreg IIIC project 'Plan the city with the Port'

Akkoord gaan met voorgestelde wijzigingen.


18. Advies van de Commissie bezwaarschriften algemene zaken inzake het bezwaarschrift van dhr. J. Huis tegen de weigering een lichte bouwvergunning en vrijstelling te verlenen voor het plaatsen van een garage/berging aan de Delf 31 te Delfzijl.


- Advies van de Commissie overnemen, en

- Bezwaren ongegrond verklaren.


19. Verzoek om toestemming voor het houden van exposities, workshops en de verkoop van streekproducten in de boerderijschuur aan de Meedhuizerweg 5 te Meedhuizen.


- toestemming verlenen voor het houden van exposities en workshops in de boerderijschuur aan de Meedhuizerweg 5 te Meedhuizen mits wordt voldaan aan de algemene voorwaarden voor het medegebruik van woningen ten behoeve van beroep en bedrijf;
- alleen verkoop van ter plaatse geproduceerde agrarische producten toestaan.


20. Verzoek van dhr. IJ.D. Busz betreffende een aanlegvergunning voor het aanlegen van een gedeeltelijke nieuwe toegangsweg en een nieuwe watergang naar het perceel Schafferweg 4 te Losdorp.

Onder genoemde voorwaarden een aanlegvergunning verlenen voor het aanleggen van een gedeeltelijke nieuwe toegangsweg en een nieuwe watergang naar het perceel Schafferweg 4 te Losdorp. Onder voorwaarde dat het RAK de grond heeft toegewezen.


21. Lokaal Sociaal Beleid.


1. Instemmen met de Uitvoeringsnotitie Lokaal Scoiaal Beleid;
2. een projectcoördinator als "kwartiermaker' werven voor een periode van een half jaar (parttime);
3. de kosten daarvan dekken uit de post Gebiedsgericht werken 2006;
4. ter kennis brengen aan de raad (actieve informatieplicht);
5. de gebiedsindeling en de contactpersonen bekend maken via de gemeentepagina in de Eemsbode, nadat het Bewonersplatform is geraadpleegd.

portefeuille wethouder dhr. H. Houwerzijl


22. Brief VNSI Scheepsbouw Nederland m.b.t. Research Development & Innovation (RDI) regeling scheepsbouw.

Brief niet versturen omdat het kabinet reeds heeft besloten.

portefeuille wethouder dhr. mr. B.G. Westerink


23. Wijziging contante geldstromen parkeerautomaten.


1. Het ophalen van de opbrengsten van de geldautomaten te gunnen aan Brink's Nederland B.V. te Houten. De overeenkomst vooralsnog aan te gaan voor de duur van twee jaar. Na het tweede jaar de werkwijze te evalueren.
2. De raad via de actieve informatieplicht informeren.


24. Uitbesteding administratieve afwikkeling naheffingen aanslagen parkeerbelastingen.


1. De administratieve verwerking (incl. dwanginvordering) uit te besteden aan her bedrijf Cannock Chase te Druten;
2. Begin 2006 een onderzoek te laten plaatsvinden naar de dienstverlening van de Regiopolitie Groningen naar aanleiding van de te ontvangen prijsopgaaf.
3. De raad via de actieve informatieplicht informeren.


---- --