PERSBERICHT - 2006-01-04
Peter Langhout geschrapt als deelnemer SGR
Het bestuur van de Stichting Garantiefonds Reisgelden heeft Peter
Langhout Reizen per 4 januari geschrapt als deelnemer. De SGR heeft
dat dinsdag in de namiddag bekend gemaakt. Alle reizen die tot en met
3 januari 2006 bij Peter Langhouit Reizen BV zijn geboekt vallen nog
onder de garantieregeling van SGR, aldus de mededeling.
In de mededeling van SGR ontbreekt een nadere annduiding van de
achtergronden van het beëindigen van het deelnemerschap.
Reisrevue-mail vernam desgevraagd van SGR-directeur Peter Silbermann
dat 'Langhout niet meer aan de vereiste vcriteria voldoet'.
Op de website van Peter Langhout Reizen is het SGR-logo niet meer te
vinden. Daar geeft het bedrijf over de eigen onderneming en
acvtiviteiten onder het kopje 'Wie zijn wij?' de volgende
beschrijving:
Ambitieus
'Peter Langhout Reizen is een zeer actieve en ambitieuze organisatie
in Alphen a/d Rijn. Wij organiseren diverse vakanties voor een zeer
brede doelgroep. Met het vakantiegevoel in het achterhoofd selecteren
onze vakmensen de beste bestemmingen. Ons aanbod bestaat uit
kwalitatief perfecte reizen in Europa, de USA en andere werelddelen.
Doordat wij groot inkopen en doordat u rechtstreeks boekt, zijn de
prijzen uiterst scherp. De keuze is onbeperkt en het aantal reizen
groeit jaarlijks', aldus de tekst op de Peter Langhout-site.
Groei
In het oprichtingsjaar 1987 beperkte het aanbod van Langhout zich tot
elf arrangementen, in het jaar 2000 waren dat er bijna bijna 500,
aldus de site. Boekten in het startjaar nog geen 5000 vakantiegangers,
in 2000 overschreed dit aantal de 250.000, zo wordt verder op de site
gemeld, waar recentere cijfers ontbreken.
Filosofie
Volgens de tekst op de site zijn er onder de vakantiegangers 'veel
mensen die voor de tweede, derde, vierde of zelfs vijfde keer met ons
op reis gaan. Hun argumenten bevestigen onze filosofie: een perfect
georganiseerde reis naar een aantrekkelijke bestemming voor een lage
prijs', zo staat op de website van Peter Langhout Reizen.