Kwik-Fit neemt deel aan Glasgarant

Kwik-fit nederland b.v.

Harderwijk, 5 januari 2005 - Kwik-Fit zal met ingang van 1 januari 2006 deelnemen Glasgarant. Glasgarant is het nieuwe initiatief van de Stichting Schadegarant en heeft tot doel dat glasschade kwalitatief goed, snel en tegen een goede prijs/prestatieverhouding wordt hersteld. Feitelijk dezelfde doelstellingen die Kwik-Fit hoog in het vaandel heeft.

Kwik-Fit introduceerde reeds in januari 2005 autoruitreparaties in al haar filialen en voegde daar in november autoruitvervanging aan toe. De Kwik-Fit medewerkers hebben hiervoor een speciale opleiding gevolgd zodat sterren in ruiten vakkundig en snel worden gerepareerd. Bovendien zijn alle vestigingen uitgerust met de modernste apparatuur en kwalitatief hoogwaardig harsmateriaal. Dit harsmateriaal is TUV- en BSI-goedgekeurd en wordt aanbevolen door de MPA.

Mocht het nodig zijn een complete ruit te vervangen dan wordt dit eveneens uitgevoerd, in beginsel in één van de 180 vestigingen, maar desgewenst op locatie. Hiervoor heeft Kwik-Fit mobiele units ingericht en zijn autoruitspecialisten met jarenlange ervaring aangetrokken. Er wordt uitsluitend gewerkt met kwaliteitsruiten en bevestigingsmaterialen die aan OEM-specificaties voldoen, zodat een levenslange garantie kan worden gegeven.

Deze werkwijze sluit perfect aan bij alle doelstellingen die Glasgarant stelt aan deelnemende autoruitherstelbedrijven. De in Glasgarant deelnemende verzekeraars AEGON, Algemene Zeeuwse, Delta Lloyd, Europeesche, Fortis ASR, Generali, De Goudse, Reaal en SNS streven bij het herstellen van de glasschade naar een redelijke vergoeding. Deze dient vanzelfsprekend in een goede verhouding te staan met de door de hersteller gemaakte kosten en geleverde kwaliteit. Verder is een hoge productiviteit (efficiency) in het schadeproces bijzonder belangrijk. Dit gebeurt onder andere door de ontwikkeling van één uniforme werkprocedure voor alle autoruitherstelbedrijven die ondersteund wordt met een geautomatiseerd systeem, dat GRIP heet.

Als laatste wordt de klanttevredenheid geoptimaliseerd. Alle bij het herstelproces betrokken partijen zijn gebaat bij een hoge klanttevredenheid; om dit te bereiken zal Glasgarant de deelnemende autoruitherstelbedrijven hierop gaan sturen.

Rob Derksen, Development Manager Glasgarant: 'Door de overeenkomst met Kwik-Fit wordt het totale netwerk van autoruitherstelbedrijven met 180 filialen uitgebreid en hebben wij in één keer een landelijke dekking van goed geoutilleerde en vakkundige bedrijven. Eén van de voorwaarden die naar mijn mening cruciaal is voor succes'.

Pieter Bikker, Fleet Sales Director Kwik-Fit: 'Wij zijn heel verheugd over deze samenwerkingsovereenkomst. Het afgelopen jaar hebben wij hard gewerkt om onze autoruitservice propositie te ontwikkelen. Een propositie die wij hebben afgestemd op de behoeften van de totale markt, dus zowel voor de consument als voor verzekeraars en leasemaatschappijen. De samenwerking met Glasgarant zien wij als een belangrijke erkenning en een grote stap voorwaarts'.