Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Van Lanschot Bankiers verzekert zich met Siebel Finance

van lange termijn groei

Bank benut Siebel Business Analytics tevens om de verkoopgroei te versnellen,

en klanten beter te begrijpen en van dienst te zijn

SAN MATEO, Calif. 4 januari 2006 Van Lanschot Bankiers heeft besloten Siebel Finance, de op de financiële sector gerichte customer relationship management (CRM) oplossing van Siebel Systems, in gebruik te nemen. Met deze oplossing kan Van Lanschot Bankiers meer aan cross-selling aan bestaande klanten doen en bovendien gemakkelijker nieuwe klanten winnen. De geïntegreerde en volledig op de financiële wereld afgestemde analytische voorzieningen die geboden worden door Siebel Business Analytics waren een belangrijke reden voor Van Lanschot Bankiers om voor de oplossing van Siebel Systems te kiezen. Siebel Business Analytics biedt de bank namelijk de meet- en analysefaciliteiten die ze nodig heeft om tot het gewenste bedrijfsinzicht te komen. De aanschaf van Siebel Finance maakt deel uit van de strategie van Van Lanschot Bankiers om optimaal gebruik te maken van IT, zodat de toekomstige groei optimaal kan worden ondersteund, terwijl het huidige hoge niveau van de klantentevredenheid gehandhaafd blijft. Medio dit jaar zullen zevenhonderd medewerkers, verspreid over diverse filialen, de software gebruiken.

Om onze groeidoelstellingen te kunnen halen, hadden wij vooral behoefte aan een systeem voor sales support dat het ons mogelijk zou maken om tot cross-selling aan bestaande klanten te komen en dat ons bovendien zou helpen bij het winnen van nieuwe klanten. Daarom hebben we besloten onze front-office systemen op te waarderen. Dat doen we met Siebel Systems oplossing voor verkoop, marketing en serviceverlening, omdat deze zichzelf in de markt reeds ten volle heeft bewezen als de beste CRM-oplossing , zegt Gerben van Gelder, manager policy and control bij Van Lanschot Bankiers.

Van Lanschot Bankiers NV is de oudste zelfstandige bank van ons land en bestaat sinds 1737. De bank richt zich op drie doelgroepen: vermogende particulieren, middelgrote bedrijven (waaronder familiebedrijven) en institutionele beleggers. De bank heeft een reputatie hoog te houden als het gaat om kwalitatief hoogstaande dienstverlening die is gebaseerd op geïntegreerde advisering, persoonlijk contact en maatwerk oplossingen. De bank is genoteerd aan de Euronext in Amsterdam.

Van Lanschot Bankiers heeft een benijdenswaardige reputatie als het gaat om de kwaliteit van de dienstverlening. Dit imago wil het bedrijf graag verder uitbouwen door zich op een succesvolle manier te onderscheiden van concurrenten. De uitstekende reputatie is historisch gegroeid als gevolg van de persoonlijke kwaliteiten van de adviseurs. Doordat de financiële wereld steeds complexer is geworden met een toenemend aantal producten en communicatiekanalen tussen klant en bank, en almaar ingewikkelder wetten en regels, heeft de bank besloten dat zijn adviseurs over de nieuwste generatie CRM-functionaliteit moeten kunnen beschikken zodat zij een volledig begrip kunnen ontwikkelen van de eisen en wensen van klanten en bovendien het klantenbestand verder kunnen uitbreiden.

Siebel Systems is wat betreft visie en concrete oplossingen de toonaangevende aanbieder van CRM-oplossingen. Het bedrijf heeft zijn sporen in de financiële markt duidelijk verdiend. Daarnaast hebben veel system integrators grote afdelingen die zich met het implementeren van Siebel-oplossingen bezig houden, zodat wij er zeker van konden zijn dat het invoeren snel, soepel en met minimale risico s zou verlopen , zegt Van Gelder.

Van Lanschot Bankiers heeft voor een gefaseerde realisatie van zijn CRM-plannen gekozen. De eerste fase heeft betrekking op het realiseren van een volledige kijk op individuele klanten en wordt momenteel al uitgevoerd. In de zomer zal deze fase zijn afgerond. In eerste instantie zal de Siebel-oplossing worden geïntegreerd met het twintig jaar oude back-office systeem van de bank. In 2008 zal dit legacy-systeem echter worden vervangen en zal de functionaliteit drastisch worden uitgebreid.

Siebel Customer Adaptive Solutions omvatten alle product- en servicegerichte oplossingen van Siebel Systems, waaronder Siebel Finance. Deze oplossingen maken het bedrijven mogelijk om een beter begrip te ontwikkelen van de behoeften van klanten, zodat zij hun producten en diensten hier optimaal op kunnen afstemmen. Bedrijven die van Siebel Customer Adaptive Solutions gebruik maken kunnen snel en effectief op klantwensen anticiperen, hun klantgerichte processen verbeteren en continu aanpassen aan nieuwe ontwikkelingen, en bovendien de juiste acties ondernemen om de klantentevredenheid en de winstgevendheid te maximaliseren.

Over Siebel Systems

Siebel Systems is een toonaangevende leverancier van softwareoplossingen en diensten die waarde toevoegen aan klantrelaties en -loyaliteit. De onderneming biedt haar klanten best-in-class on premise en hosted customer relationship management (CRM) oplossingen, business analytics, en customer data integration. Siebel Systems nieuwe Customer Adaptive Solutions stellen organisaties in staat klantgerichte processen zo in te richten dat klantinteracties het meest effectief worden benut, er een continu verbeterend klantinzicht ontstaat, en deze processen continue worden geëvalueerd om tot systematische en consistente verbeteringen te komen. Met meer dan 2 miljard dollar aan research & development, 11 jaar ervaring met klantgerichte software, een uitgebreid netwerk van partners, meer dan 4.000 klanten en 3.7 miljoen eindgebruikers, is Siebel Systems als geen ander in staat organisaties van ieder denkbare omvang te helpen klantgedreven zakelijke resultaten te behalen.