Zoom.in verdubbelt haar kijkcijfers

Explosief stijgende trend Internet TV zet voort

AMSTERDAM, 20060105 -- Zoom.in, marktleider in online videonieuws, sluit 2005 af met een bijzonder record. In totaal zijn de nieuwsvideo's 37.872.541 keer bekeken, waarmee de kijkcijfers ten opzichte van 2004 ruim zijn verdubbeld (55% groei).


Het unieke IP bereik van Zoom.in is in 2005 uitgekomen op 10.628.301 (+51%), waarmee Zoom.in bijna de hele Nederlandse internet populatie bereikt. Van het totaal aantal opvragingen is meer dan 75% afkomstig uit de doelgroep 13 tot 49 jarigen. De nieuwe Zoom.in landen België en Frankrijk hebben in totaal 15% van de kijkcijfers gerealiseerd. Daarmee is de introductie van Zoom.in in deze landen zeer succesvol verlopen.

De groei van Internet Televisie verklaart Zoom.in uit het toegenomen aanbod, de uitbreiding van het aantal distributie partners en de introductie in België en Frankrijk.

Het best bekeken nieuws van Zoom.in in 2005 is samengevat in de volgende top 10 titels:

1 'Winnie de Poema' duikt op bij de Veluwe (168.084 opvragingen)
2 Nieuw zoogdier op Borneo ontdekt (83.697 opvragingen)
3 KNMI kondigt weeralarm af (65.880 opvragingen)
4 Neem een kijkje in de Airbus A380 (60.757 opvragingen)
5 Miss België in pikante fotoshoot (60.752 opvragingen)
6 Wolk van zusje voor prinses Amalia (57.058 opvragingen)
7 Gsm-beelden uit Londense metro (54.601 opvragingen)
8 'Killer Katrina' bereikt de kust (51.000 opvragingen)
9 Trotse homo's op Amsterdamse grachten (50.360 opvragingen)
10 Sprookjeshuwelijk Rafael en Sylvie (45.688 opvragingen)

De verwachting is dat de groei in 2006 fors blijft toenemen. Met de start van Zoom.in videonieuws in Spanje, Italië en Duitsland is het mogelijk dat de kijkcijfers wederom verdubbelen tot minimaal 70 miljoen opvragingen. Met deze explosieve groei van kijkers verwacht Zoom.in dat online videonieuws binnen enkele jaren voor de kijkers net zo belangrijk is als het televisienieuws.

EINDE BERICHT

---

Noot voor de redactie:

(