Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen


10-01-2006: Eerste vernieuwde holland.com site opgeleverd

Lekkerweg.nl vanaf vandaag met een nieuwe look & feel

EERSTE VERNIEUWDE HOLLAND.COM SITE OPGELEVERD

Lekker.weg.nl, de Nederlandse site van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) heeft vanaf vandaag een nieuwe look & feel. De site valt onder de paraplu van holland.com, dé website voor elke bezoeker in en aan ons land. "Met de vernieuwde site ontstaat er een inspirerende omgeving met nieuwe multimediale toepassingen", aldus Algemeen Directeur Hans van Driem. "Want daar gaat het om: dat de in Holland geïnteresseerde reiziger de gewenste informatie snel en makkelijk kan vinden, dat onze partners optimaal gepositioneerd worden en dat de consument zoveel mogelijk geprikkeld wordt om tot een daadwerkelijke boeking over te gaan."

Zo'n honderd verschillende websites worden de komende tijd omgezet: de 17 taalversies van holland.com, de thematische websites en de sites die het NBTC voor haar partners heeft gebouwd en onderhoudt. Meer dan 59.000 artikelen en 16.000 beelden worden geconverteerd. En de database met daarin 30.000 objecten zoals: evenementen, hotels, etc., wordt anders aangestuurd.

PLATFORM VOOR INFORMATIE, PROMOTIE EN CONVERSIE Van Driem: "Voortvloeiend uit het sales- en marketingplan voor de destinatie Holland wordt het Nederlandse aanbod meer en meer thematisch onder de aandacht van zowel toeristen als zakelijke reizigers gebracht. Dit vertaalt zich ook naar internet, een belangrijk platform voor informatie, promotie en conversie".

Na vijf jaar was het tijd voor een nieuw jasje. Niet alleen het uiterlijk van de site is verfrist, maar ook de techniek. Van Driem: "Door de inzet van nieuwe technieken wordt het nog eenvoudiger om informatie te vinden. Daarnaast zijn de sites thematisch en doelgroepgericht ingedeeld en worden boekings- en contactinformatie nu nog meer gekoppeld aan de redactionele content. Daarmee wordt de gehele inhoud, dus ook bedrijfspresentaties van onze partners, sneller gevonden door zoekmachines als Google en MSN".

VERWACHTINGEN
Met de vernieuwde holland.com verwacht het NBTC een verhoging van het aantal unieke bezoeken aan holland.com van ruim 9,8 miljoen in 2005 naar 16 miljoen in 2007 te realiseren.

Verstuur Top