Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
10-01-2006: Eerste vernieuwde holland.com site opgeleverd
Lekkerweg.nl vanaf vandaag met een nieuwe look & feel
EERSTE VERNIEUWDE HOLLAND.COM SITE OPGELEVERD
Lekker.weg.nl, de Nederlandse site van het Nederlands Bureau voor
Toerisme & Congressen (NBTC) heeft vanaf vandaag een nieuwe look &
feel. De site valt onder de paraplu van holland.com, dé website voor
elke bezoeker in en aan ons land. "Met de vernieuwde site ontstaat er
een inspirerende omgeving met nieuwe multimediale toepassingen", aldus
Algemeen Directeur Hans van Driem. "Want daar gaat het om: dat de in
Holland geïnteresseerde reiziger de gewenste informatie snel en
makkelijk kan vinden, dat onze partners optimaal gepositioneerd worden
en dat de consument zoveel mogelijk geprikkeld wordt om tot een
daadwerkelijke boeking over te gaan."
Zo'n honderd verschillende websites worden de komende tijd omgezet: de
17 taalversies van holland.com, de thematische websites en de sites
die het NBTC voor haar partners heeft gebouwd en onderhoudt. Meer dan
59.000 artikelen en 16.000 beelden worden geconverteerd. En de
database met daarin 30.000 objecten zoals: evenementen, hotels, etc.,
wordt anders aangestuurd.
PLATFORM VOOR INFORMATIE, PROMOTIE EN CONVERSIE
Van Driem: "Voortvloeiend uit het sales- en marketingplan voor de
destinatie Holland wordt het Nederlandse aanbod meer en meer
thematisch onder de aandacht van zowel toeristen als zakelijke
reizigers gebracht. Dit vertaalt zich ook naar internet, een
belangrijk platform voor informatie, promotie en conversie".
Na vijf jaar was het tijd voor een nieuw jasje. Niet alleen het
uiterlijk van de site is verfrist, maar ook de techniek. Van Driem:
"Door de inzet van nieuwe technieken wordt het nog eenvoudiger om
informatie te vinden. Daarnaast zijn de sites thematisch en
doelgroepgericht ingedeeld en worden boekings- en contactinformatie nu
nog meer gekoppeld aan de redactionele content. Daarmee wordt de
gehele inhoud, dus ook bedrijfspresentaties van onze partners, sneller
gevonden door zoekmachines als Google en MSN".
VERWACHTINGEN
Met de vernieuwde holland.com verwacht het NBTC een verhoging van het
aantal unieke bezoeken aan holland.com van ruim 9,8 miljoen in 2005
naar 16 miljoen in 2007 te realiseren.
Verstuur Top