Edelman - DLV


11 - 1 - 2006

BT transformeert voor klantervaring van wereldklasse

Nederlander Roel Louwhoff leidt wereldwijde Customer Service & Netwerk organisatie

BT Global Services maakt vandaag een grote verandering bekend in de manier waarop het klanten van service voorziet door de oprichting van een wereldwijde organisatie: Customer Service & Network Operations (CS&NO). Vanaf 1 januari dit jaar voegt BT de voormalige Customer Service Operations en Network Organisation samen tot de nieuwe organisatie. De nieuwe organisatie van ruim 14.000 bekwame klantenservicemedewerkers en technische professionals uit meer dan 140 landen wordt geleid door de Nederlander Roel Louwhoff (40).

De CS&NO organisatie richt zich op de toenemende complexe vraag naar beheer en uitbesteding van netwerkgeoriënteerde IT-diensten van organisaties met locaties in verschillende landen. De nieuwe organisatie zorgt dat klanten wereldwijd eenzelfde ervaring van service hebben. Van begin tot eind worden verantwoordelijkheid en betrouwbaarheid ondersteund door de wereldwijde processen en systemen.

De nieuwe organisatie gaat ook de geografische uitbreiding en opwaardering van BTs MPLS (Multi Protocol Label Switching) netwerk verwezenlijken, een investering van tientallen miljoenen ponden. BT biedt op dit moment in meer dan 90 landen MPLS aan en is van plan wereldwijd 48 nieuwe MPLS-knooppunten in de belangrijkste steden op te zetten door in 2006 iedere zeven werkdagen een nieuwe node te openen.

Roel Louwhoff is sinds juni 2004 in dienst van BT Global Services als President Customer Service en was voorheen werkzaam als Chief Operating Officer International Operations bij ClientLogic Corporation. Louwhoff rapporteert aan Andy Green, CEO BT Global Services.

Beeldmateriaal van Roel Louwhoff is te downloaden op: www.edelmannederland.nl/cgi-bin/persnew/beeldkl_dlv.pl?KL123.

Over BT
BT is één van s werelds grootste leveranciers van communicatieoplossingen en diensten en is actief in meer dan 140 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de levering van IT- en netwerkdiensten, lokale, landelijke en internationale telecommunicatiediensten en hoogwaardige producten en diensten op het gebied van breedband en internet. BT is actief met vier divisies: BT Global Services, Openreach, BT Retail and BT Wholesale.

In het boekjaar 2004-05 (einde 31 maart 2005) behaalde BT Group een omzet van 18.623 miljoen pond. De winst voor belastingen bedroeg 2.354 miljoen pond. British Telecommunications plc. (BT) is de dochteronderneming van BT Group waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group plc. zijn verzameld. BT Group plc. kent een notering aan de effectenbeurzen van Londen en New York.

Meer over BT Nederland:
Persberichten
Achtergrondinformatie
Beeldmateriaal
website: http://www.btglobalservices.com/nl

Marlies Roest
BT Nederland
tel: 020-203 8898
e-mail: marlies.roest@bt.com

Edelman
Diana Budding
Postbus 2021
2130 GE Hoofddorp
tel: 023-554 2030
e-mail: diana.budding@edelman.com
website: http://www.edelman.com/nl