Ingezonden persbericht


Persbericht

Amsterdam, 11 januari 2006

Aanlevering beursgegevens aan uitgevers: Tijd Beursmedia en ANP bundelen krachten


Tijd Beursmedia (TBM) heeft een overeenkomst gesloten met het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) voor het aanleveren van financiële informatie aan uitgevers in Nederland. In opdracht van ANP zal TBM "koersgegevens" leveren aan bijna alle dagbladuitgevers in Nederland. Klanten kunnen kiezen uit de dienstverlening die men al van ANP gewend was maar nu ook voor een full service module die ANP-TBM aanbiedt. Dagbladen die inmiddels van deze uitgebreide dienstverlening gebruik maken zijn bijvoorbeeld De Telegraaf en De Limburger. Hierbij wordt de uitgever de mogelijkheid geboden om een volledig kant en-klare krantenpagina aangeleverd te krijgen in combinatie met internet of mobiele toepassingen.

TBM heeft in België al jaren ervaring met het aanleveren van dit soort diensten. Alle Vlaamse Uitgevers doen een beroep op TBM voor gespecialiseerde financiële informatie. TBM zet nu ook in Nederland, na de Officiële Prijs Courant (OPC) in opdracht van Euronext in juni van vorig jaar, een volgende stap in het Nederlandse uitgeeflandschap.

Jop Pollmann, Commercieel directeur ANP:

"We hebben gekozen voor een partner die al ruimschoots ervaring heeft met datalevering. De mogelijkheid om nu ook direct opgemaakte koersenpagina's aan te kunnen leveren was voor ons doorslaggevend om met TBM in zee te gaan."

Danny Bresseleers, directeur Tijd Beursmedia:

"Tijd Beursmedia is de laatste jaren sterk bezig met het bepalen van een focus gebaseerd op meerwaarde creatie voor de eindgebruiker. Immers, het volstaat niet meer om in de huidige maatschappij een dienst te leveren. Je moet steeds die meerwaarde kunnen leveren die de klant in staat stelt zich volledig te kunnen concentreren op zijn business. De bundeling van de uitgeefkennis van ANP met de databank- en exportexpertise van TBM zorgt voor deze meerwaarde. Uitgevers zullen in staat gesteld worden om naast hun traditionele print uitgave ook een naadloos aansluitend multimediale uitgave te kunnen presenteren aan hun klanten."


Tijd Beursmedia

Tijd Beursmedia (dochteronderneming van De Persgroep is reeds meer dan 15 jaar actief op de markt als financiële datavendor. Voor diverse kanalen zoals print, internet, teletekst, 0900, i-mode, SMS, PDA en televisie wordt financiële informatie bestaande uit koersen, nieuws en analyses geleverd. Naast het aanleveren van onbewerkte data, levert Tijd Beursmedia een belangrijke toegevoegde waarde aan haar klanten door de gegevens in haar databanken te analyseren. Tijd Beursmedia beschikt daarbij over een eigen team analisten dat tekent voor de meest complete fundamentele databanken van aandelen, beleggingsfondsen (België, Luxemburg en Nederland, genoteerd en niet-genoteerd), warrants en reverse-convertibles.

Producten die Tijd Beursmedia onder zijn consumer label in de Benelux voert zijn o.a. het realtime koersensysteem EuroBench Realtime Internet Streamer (ERIS) en EuroBench Download. Met meer dan 5.000 gebruikers is Tijd Beursmedia marktleider in dit segment van de markt.

ANP

Het ANP is de nieuwsleverancier van Nederlandse dagbladen, radio en tv, Internet, overheden en het bedrijfsleven. Jaarlijks brengt het ANP meer dan 160.000 nieuwsberichten en 600.000 foto's voor mediagebruik uit.