Gemeente Den Helder

11-01-2006
Openbare kennisgevingen week 2

Bouwzaken

Ingediende bouwaanvragen
Burgemeester en wethouders hebben aanvragen om een bouwvergunning ontvangen voor:

- Zuidstraat 37, voor het vernieuwen van de woning (ontvangen 28 december 2005);

- Keizerskroon 102, voor het plaatsen van een kap op de recreatiewoning (ontvangen 28 december 2005);

- Hector Treubstraat 56, voor het optrekken van de achtergevel en het plaatsen van een dakkapel in het achtergeveldakvlak van de woning (ontvangen 28 december 2005);

- Meester J. de Vriesstraat 23, voor het plaatsen van een dakkapel in het voorgeveldakvlak van de woning (ontvangen 28 december 2005);
- Meester J. de Vriesstraat 23, voor het realiseren van een uitbouw aan de achterzijde van de woning (ontvangen 28 december 2005);
- J. v.d. Veerstraat 14, voor het uitbreiden van de woning (ontvangen 28 december 2005);

- Bloemstraat 41, voor het plaatsen van een dakopbouw met dakkapellen in het voor- en achtergeveldakvlak (ontvangen 29 december 2005);
- Handelsweg 4, voor het oprichten van een bedrijfsloods (ontvangen 29 december 2005);

- Emmastraat 63, voor het optrekken van de achtergevel van de woning (ontvangen 29 december 2005);

- Robijn Reijntjesstraat 63, voor het bouwen van een erker aan de woning (ontvangen 29 december 2005);

- Kijkduinlaan 11, voor het plaatsen van een dakkapel in het voorgeveldakvlak, en het vergroten van de dakkapel in het achtergeveldakvlak van de woning (ontvangen 30 december 2005);
- Kruiszwin 5420, voor het veranderen van de voorgevel van de woning (ontvangen 3 januari 2006);

- Hector Treubstraat 68, voor het uitbreiden van de keuken van de woning (ontvangen 3 januari 2006);

- Ceramstraat 37, voor het uitbreiden van de woning met een tuinkamer (ontvangen 4 januari 2006);

- Wierbalg 1227, voor het plaatsen van een berging achter de woning (ontvangen 4 januari 2006);

- Middenweg 121/Niasstraat 35, voor het verbouwen van het winkelpand met bovenwoning (ontvangen 4 januari 2006).
Het gaat hier om een bekendmaking als bedoeld in artikel 41 van de Woningwet. De bouwplannen zijn in behandeling en liggen mogelijk om advies bij verschillende afdelingen. Ze liggen dus niet ter inzage. Wenst u informatie over een van deze bouwplannen, maak dan eerst telefonisch een afspraak met het team Vergunningen van de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving, telefoon (0223) 678623.

Verleende bouwvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben bouwvergunning verleend voor:
- Drooghe Bol 1010 a en b, voor het verbouwen van twee bedrijfspanden en het realiseren van twee appartementen (verzenddatum 29 december 2005);

- IJsselmeerstraat 63a, voor het uitbreiden van het uitvaartcentrum (verzenddatum 29 december 2005);

- Vogelzand 4237, voor het verbouwen van de woning (30 december 2005). Bent u door het verlenen van (een van) de bouwvergunningen rechtstreeks in uw belangen getroffen, dan kunt u binnen zes weken na de dag waarop de beslissing is toegezonden aan de aanvrager bezwaar indienen bij het college van burgemeester en wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder. Doet u dit tijdig dan kunt u bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank in Alkmaar (Postbus 251, 1800 BG) schorsing van dit besluit aanvragen.

Bouwplannen/vrijstellingen
Burgemeester en wethouders hebben verzoeken om vrijstelling ontvangen voor:

1. Vogelzand 3201, voor het uitbreiden van de woning;
2. Prins Willem-Alexandersingel 3, voor de realisatie van een woning en een garage.
Burgemeester en wethouders kunnen hieraan alleen meewerken door het verlenen van vrijstelling:

- voor verzoek 1. op grond van het bepaalde in artikel 19, lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening;

- voor verzoek 2. op grond van het bepaalde in artikel 19, lid 2 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening.
In verband hiermee liggen de verzoeken tot vrijstelling vanaf 16 januari 2006 gedurende zes weken ter inzage bij de afdeling Ruimte, Wonen en Ondernemen aan de Drs. F. Bijlweg 1. Gedurende deze termijn kunt u uw zienswijze over de aanvragen schriftelijk kenbaar maken bij het college van burgemeester en wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder. Voor het mondeling indienen van zienswijzen kunt u contact opnemen met het team Planontwikkeling van de afdeling Ruimte, Wonen en Ondernemen, telefoon (0223) 678825.

Verkeerszaken

Gehandicaptenparkeerplaatsen
Burgemeester en wethouders hebben besloten dat een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats wordt aangelegd op het wegdek van de:
- Waterkeringsweg, voor nummer 6

- Dollardlaan, voor nummer 186.
Een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats wordt aangegeven met bord E6 van Bijlage I van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990. Onder dit bord hangt het bord met kenteken of kenmerk van het op de parkeerplaats te parkeren voertuig.
Bezwaren tegen deze besluiten kunt u tot 23 februari 2006 indienen. Uw bezwaarschrift stuurt u naar het college van burgemeester en wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA te Den Helder. De stukken liggen ter inzage tot 23 februari 2006 bij de Klantenservice in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20, op maandag, dinsdag en vrijdag van 08.00 tot 14.00 uur, op woensdag van 08.00 tot 15.30 uur en op donderdag van 08.00 en 19.30 uur.

Parkeerbelastingen
De gemeenteraad heeft op 14 december 2005 besloten de verordening op de parkeerbelastingen te wijzigen (nr. 140/RWO). Als gevolg van amendementen op het oorspronkelijke concept-besluit is alleen het bedrag van de naheffingsaanslag (artikel 10) verhoogd van 45,- naar 47,-.
De wijzigingsverordening is bekend gemaakt op 15 december 2005 door het opnemen van het besluit in de losbladige uitgave Belastingverordeningen gemeente Den Helder en treedt in werking op 1 februari 2006. De verordeningen liggen ter inzage bij de Klantenservice n het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20, op maandag, dinsdag en vrijdag van 08.00 tot 14.00 uur, op woensdag van 08.00 tot 15.30 uur en op donderdag van 08.00 tot 19.30 uur. Hier kunt u ook zowel de afzonderlijke verordening als de losbladige uitgave tegen betaling verkrijgen.

Verkiezing gemeenteraad

Nummering kandidatenlijsten en geldigheid lijstencombinaties Op woensdag 25 januari 2006 vindt de nummering plaats van de ingeleverde kandidatenlijsten en wordt besloten over de geldigheid van de lijstencombinaties voor de gemeenteraadsverkiezingen van dinsdag 7 maart 2006. Dit gebeurt in een openbare zitting in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20. De bijeenkomst begint om 10.00 uur. Afschriften van de kandidatenlijsten met vermelding van de aan de lijsten toegekende nummers liggen vanaf 25 januari 2006 ter inzage bij de Klantenservice in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20, geopend op maandag, dinsdag en vrijdag van 08.00 tot 14.00 uur, op woensdag van 08.00 tot 15.30 uur en op donderdag van 08.00 tot 19.30 uur.

Kandidaatstelling
Op maandag 23 januari 2006 vindt de kandidaatstelling voor de gemeenteraadsverkiezing plaats. Op die dag kunnen in het stadhuis bij de afdeling Publiekszaken de volgende documenten worden ingeleverd:
- de lijsten van kandidaten (model H 1);

- de verklaringen van instemming van de kandidaten met hun kandidaatstelling (model H 9);

- de machtigingen tot het plaatsen van de aanduiding van de politieke groepering boven een
kandidatenlijst (model H 3-1);

- de machtiging tot het plaatsen van een aanduiding, gevormd door samenvoeging van de
aanduidingen van politieke groeperingen of afkortingen daarvan, boven een kandidatenlijst
(model H 3-2);

- de verklaringen van ondersteuning van een kandidatenlijst (model H 4);

- de verklaringen over het verbinden van de kandidatenlijsten tot een lijstencombinatie
(model I 10).
Voor de kandidaatstelling moet een waarborgsom van 225,00 worden betaald. Dat kan
door overmaking van dit bedrag op rekeningnummer 306095 ten name van de afdeling Publiekszaken, onder vermelding van storting waarborgsom kandidaatstelling.
Politieke groeperingen die bij de laatstgehouden gemeenteraadsverkiezing een of meer
zetels hebben behaald hoeven dit bedrag niet te betalen. Voor meer informatie kunt u terecht bij de afdeling Publiekszaken, telefoon (0223) 678580.

Geldigheid ingeleverde kandidatenlijsten
Op donderdag 26 januari 2006 wordt om 16.00 uur in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20 in een openbare zitting besloten over:
- de geldigheid van de ingeleverde kandidatenlijsten;
- het handhaven van de daarop voorkomende kandidaten;
- het handhaven van de daarboven geplaatste aanduiding van een politieke groepering.
Wilt u meer informatie over de gemeenteraadsverkiezing, neem dan contact op met de afdeling Publiekszaken, telefoon (0223) 678580.

DEN HELDER, 12 januari 2006
mr. G.H. Faber, wnd. burgemeester
A.J. van den Berg, secretaris