Gouden Gids komt met eigen 'Lokale' gids

Creative venue

Bedrijvengids springt in gat plaatselijke informatiegidsen Gouden Gids komt met eigen 'Lokale' gids

Amsterdam, 11 januari 2006 - Gouden Gids komt naast haar omvangrijke regionale bedrijvengids vanaf maart voor diverse steden en dorpen in Nederland met een lokale plaatselijke variant: Gouden Gids Lokaal. De gids zal verschijnen in een handzaam 'naast-de-telefoon' formaat (A5). Beverwijk/ Heemskerk en Hoofddorp/ Nieuw Vennep krijgen de primeur.

Gouden Gids springt hiermee als uitgever heel bewust in het vacuüm dat bestaat op het terrein van lokale informatie- en advertentiegidsen. Er is vanuit de lokale middenstand en diverse (gemeentelijke) instellingen grote behoefte om lokale informatie beter en gebruikersvriendelijker te presenteren. Meer dan 90% van de inwoners van een stad of dorp zegt, zo blijkt uit eerder onderzoek, heel graag zaken te willen doen met een lokale leverancier.

Marketing directeur Harry Michels bevestigt de grote vraag van consumenten: Ruim 60% van die inwoners zegt ook nog eens behoefte te hebben aan een lokale versie van onze (regionale) Gouden Gids. We constateerden heel duidelijk een gat in de markt. Blijkbaar bieden lokale gemeentegidsen, huis-aan-huis bladen en lokale magazines niet datgene wat consumenten willen als ze gericht op zoek gaan naar informatie of op het punt staan een aankoop te doen
'.

Gouden Gids Lokaal biedt met de kleinere en dunnere variant van zijn grote broer Gouden Gids Regionaal heel bewust een laagdrempelig advertentiepodium voor lokale middenstand en leveranciers.

Michels: 'We weten inmiddels dat veel lokale leveranciers naast hun regionale profilering ook heel duidelijk behoefte hebben aan heel gericht lokaal adverteren. Zelfs gemeentelijke instellingen hebben de behoefte om hun 'informatie-loket' beter te presenteren. Daarom hebben wij dan ook direct in de eerste twee lokale gidsen een overheidssectie opgenomen. Inwoners kunnen zo heel snel plaatselijke instellingen (gemeenteafdelingen, politie, ziekenhuis, brandweer, ambulance, belastingdienst, UWV, enzovoorts) raadplegen'.

Gouden Gids introduceerde in december 2005 al een speciale overheidssectie in haar eerste nieuwe regionale gidsen.

Fotobijschrift:
Gouden Gids introduceert vanaf maart haar eerste Gouden Gids Lokaal in een handzaam formaat, voor naast-de-telefoon. Ruim 90% van de Nederlanders zegt graag lokaal zaken te willen doen, meer dan 60% heeft behoefte aan een boekwerkje waarin snel lokale leveranciers en gemeentelijke informatie gevonden kunnen worden. Beverwijk/Heemskerk en Hoofddorp/ Nieuw Vennep krijgen de primeur.