Gouden Gids komt met eigen 'Lokale' gids
Creative venue
Bedrijvengids springt in gat plaatselijke informatiegidsen
Gouden Gids komt met eigen 'Lokale' gids
Amsterdam, 11 januari 2006 - Gouden Gids komt naast haar omvangrijke regionale
bedrijvengids vanaf maart voor diverse steden en dorpen in Nederland met een lokale
plaatselijke variant: Gouden Gids Lokaal. De gids zal verschijnen in een handzaam
'naast-de-telefoon' formaat (A5). Beverwijk/ Heemskerk en Hoofddorp/ Nieuw Vennep krijgen
de primeur.
Gouden Gids springt hiermee als uitgever heel bewust in het vacuüm dat bestaat op het
terrein van lokale informatie- en advertentiegidsen. Er is vanuit de lokale middenstand en
diverse (gemeentelijke) instellingen grote behoefte om lokale informatie beter en
gebruikersvriendelijker te presenteren. Meer dan 90% van de inwoners van een stad of dorp
zegt, zo blijkt uit eerder onderzoek, heel graag zaken te willen doen met een lokale
leverancier.
Marketing directeur Harry Michels bevestigt de grote vraag van consumenten: Ruim 60% van
die inwoners zegt ook nog eens behoefte te hebben aan een lokale versie van onze
(regionale) Gouden Gids. We constateerden heel duidelijk een gat in de markt. Blijkbaar
bieden lokale gemeentegidsen, huis-aan-huis bladen en lokale magazines niet datgene wat
consumenten willen als ze gericht op zoek gaan naar informatie of op het punt staan een
aankoop te doen
'.
Gouden Gids Lokaal biedt met de kleinere en dunnere variant van zijn grote broer Gouden
Gids Regionaal heel bewust een laagdrempelig advertentiepodium voor lokale middenstand en
leveranciers.
Michels: 'We weten inmiddels dat veel lokale leveranciers naast hun regionale profilering
ook heel duidelijk behoefte hebben aan heel gericht lokaal adverteren. Zelfs
gemeentelijke instellingen hebben de behoefte om hun 'informatie-loket' beter te
presenteren. Daarom hebben wij dan ook direct in de eerste twee lokale gidsen een
overheidssectie opgenomen. Inwoners kunnen zo heel snel plaatselijke instellingen
(gemeenteafdelingen, politie, ziekenhuis, brandweer, ambulance, belastingdienst, UWV,
enzovoorts) raadplegen'.
Gouden Gids introduceerde in december 2005 al een speciale overheidssectie in haar eerste
nieuwe regionale gidsen.
Fotobijschrift:
Gouden Gids introduceert vanaf maart haar eerste Gouden Gids Lokaal in een handzaam
formaat, voor naast-de-telefoon. Ruim 90% van de Nederlanders zegt graag lokaal zaken te
willen doen, meer dan 60% heeft behoefte aan een boekwerkje waarin snel lokale
leveranciers en gemeentelijke informatie gevonden kunnen worden. Beverwijk/Heemskerk en
Hoofddorp/ Nieuw Vennep krijgen de primeur.