Ingezonden persbericht

Color Me Mine naar Duitsland

AMSTERDAM, 20060111 -- Color Me Mine, de franchiseformule voor 'Paint-Your-Own'-keramiekstudio's, breidt dit voorjaar uit naar Duitsland. De eerste Duitse franchisevestiging wordt geopend in de omgeving van Keulen.


Color Me Mine staat voor "The Art of Having Fun": inloopstudio's waar mensen van alle leeftijden hun creativiteit kwijt kunnen. De ziel van het bedrijf ligt bij het beschilderen van aardewerk. Daarnaast bieden studio's ook andere creatieve producten en workshops aan, w.o. mozaïeken. Color Me Mine is sinds 2000 actief in Nederland, inmiddels met studio's in Amsterdam, Alkmaar en Den Haag.

Caroline van Maarseveen van de Benelux Master Franchise organisatie is blij het concept nu ook over de grens te kunnen brengen. Zij stelt: "Duitsland biedt grote potentie voor ons. Er wordt veel aan creatieve activiteiten gedaan; misschien zelfs meer dan in Nederland. Ons kwaliteitsconcept zal de kritische, welstandige Duitser zeker aanspreken. Nederland is nog lang niet 'vol' voor Color Me Mine, maar onze groeiambities zijn beperkt in vergelijking met andere franchiseformules. Iedere studio heeft een relatief groot verzorgingsgebied nodig, dus we openen alleen in grote steden. Er is zeker nog ruimte voor nieuwe studio's in Nederland, en met de eerste studio in Duitsland erbij zullen we hopelijk sneller de gewenste minimum-omvang bereiken."

Het zelf beschilderen van serviesgoed is relatief nieuw in Europa, zeker op de manier van Color Me Mine: een zeer groot assortiment, moderne en sfeervolle studio's met reguliere openingstijden, en professionele begeleiding. Color Me Mine richt zich hiermee zowel op individuele gasten als op groepen.

Color Me Mine Franchise BV is de lokale Master Franchise organisatie van Color Me Mine Enterprises, CA USA. De wereldwijde organisatie omvat inmiddels 100 vestigingen: het merendeel bevindt zich in de USA. In Europa was Color Me Mine al aanwezig in Nederland, Groot Brittannië en Portugal. Ook wordt dit jaar de eerste opening in Frankrijk verwacht. Van Maarseveen: "In de operationele details zie je absoluut de Amerikaanse achtergrond van de organisatie terug. Het product- en marketingconcept is echter 'statenloos': over de hele wereld zijn er immers mensen die iets leuks willen doen in hun vrije tijd, en daarbij graag hun eigen creativiteit willen herontdekken".




Color Me Mine Franchise BV