Gemeente Brummen
Fora gemeenteraad
Op 11 en 12 januari 2006
Op woensdag 11 en donderdag 12 januari 2006 vinden er weer
forumbijeenkomsten plaats in het gemeentehuis in Brummen. Het doel van
de fora is het vergaren van informatie waardoor de vier politieke
raadsfracties hun standpunten kunnen vormen voor de besluitvormende
raadsvergadering later deze maand. Burgers en organisaties die invloed
willen uitoefenen op gemeentelijke besluiten hoeven dus niet te
wachten op de raadsvergadering, maar worden geadviseerd vooral gebruik
te maken van de mogelijkheid om in en mee te spreken bij de
forumbijeenkomsten.
De forumbijeenkomsten voor deze maand staan gepland voor woensdag- en
donderdagavond 11 en 12 januari 2006. De bijeenkomsten zijn uiteraard
openbaar en vinden plaats in de raadszaal. Iedereen is dus van harte
welkom om deze bij te wonen. Aanvang is 20.00 uur.
Forum Samenleving
Op woensdag 11 januari 2006 vindt het forum Samenleving plaats. Het
eerste inhoudelijke agendapunt is het rapport dat is uitgebracht door
de werkgroep Hart van Oeken. Zij hebben een advies opgesteld over de
wijze waarop de voormalige school in Oeken op een goede manier
herbestemd kan worden. De werkgroep heeft onderzocht op welke wijze de
sociale functie van de schoollocatie (en De Opkamer) behouden kan
blijven. Tijdens het forum beraden de fracties zich over de wijze
waarop ze met dit eindadvies van de werkgroep omgaan. Een ander
onderwerp dat wordt besproken in het forum is een initiatiefvoorstel
van de IPV-fractie over de invoering van het âburgerinitiatiefâ.
Forum Ruimte
In het forum ruimte, dat plaatsvindt op donderdag 12 januari 2006,
komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod: nota grondbeleid,
indelen, benoemen en nummer woonplaatsen, wijken en buurten en een
drietal moties. Zo heeft de IPV een motie ingediend over UMTS en GSM
antenne-installaties in onze gemeente, de VVD over het verlenen van
medewerking aan het verplaatsen van winkelpanden en het CDA over het
inlopen van achterstanden bij ruimtelijke (bestemmings)plannen.
De beide forumbijeenkomsten beginnen overigens met een vragenuurtje.
Zowel insprekers als raadsleden krijgen gelegenheid vragen te stellen
aan de raad en het college. Insprekers worden als eerste in de
gelegenheid gesteld hun inbreng te leveren, vervolgens de raadsleden.
Wilt u gebruik maken van de mogelijkheid om in te spreken over een
onderwerp of een inhoudelijke vraag te stellen? Dan kunt u dit melden
aan de griffier van de raad. Dit kan via telefoonnummer (0575) 56 85
97 of mailadres griffie@brummen.nl. Ook kan het voor aanvang van de
bijeenkomst bij de griffier worden aangegeven..