Metaalunie

Nieuws
Persberichten

Metaalunie beloont beste marketeer met Award 12-1-2006

De Koninklijke Metaalunie heeft de inschrijving geopend voor de Metaalunie MarketingAward. De Award wordt op 30 mei 2006 uitgereikt door Martin Schröder, oprichter en voormalig president-directeur van Martinair.

Deze Award is een publieke erkenning voor een mkb-metaalbedrijf dat zich onderscheidt op het gebied van marketing. De inschrijvingstermijn staat open voor alle ruim 11.000 leden van de Metaalunie, uitgezonderd bedrijven die vertegenwoordigd zijn in de Raad van Bestuur, en sluit woensdag 1 maart 2006.

De Koninklijke Metaalunie stelt elk jaar een prijs ter beschikking aan een mkb-bedrijf dat zich op een bepaald gebied aantoonbaar positief onderscheidt. Dit jaar biedt de Metaalunie deze kans aan bedrijven die zich onderscheiden op het gebied van marketing. De Metaalunie wil hiermee bedrijven voor het voetlicht brengen die als geen ander een marketingmix weten te maken van elementen zoals product, prijs, plaats, promotie en presentatie. Want een bedrijf dat deze elementen goed weet te `mixen', heeft een krachtige bedrijfsformule waar men trots op mag zijn.

Een deskundige jury beslist wie winnaar wordt van de Metaalunie MarketingAward. De jury wordt gevormd door Martin Schröder (voorzitter), oprichter en voormalig president-directeur van Martinair'; Jakob Klompien, directeur Marketing MKB van de Rabobank Nederland; Anne Marie Voorhoeve, NIMA Register Marketeer; Jack Schueler, bondsvoorzitter BOVAG en Yvonne Swaans, directeur Direct Wonen Verhuurmakelaars en Zakenvrouw van het Jaar 2005.

Tien bedrijven krijgen advies van PKM
De jury selecteert tien bedrijven uit de inzendingen, waarna deze bezocht worden door een adviseur van PKM, het aan de Metaalunie gelieerde adviesbureau. Deze bedrijven krijgen van PKM een op maat geschreven advies. Vervolgens worden de beste drie bedrijven genomineerd voor de Metaalunie MarketingAward, en die bedrijven krijgen de gelegenheid om op 30 mei in Nieuwegein hun inzending te presenteren.

Na de presentaties van de 3 genomineerden, maakt de jury de winnaar bekend en reikt Martin Schröder de Metaalunie MarketingAward uit. Naast de erkenning van de Award en de publiciteit die de winnaar zal krijgen, ontvangt de winnende ondernemer ook een bedrag van 5000 euro.

Ondernemers die willen meedingen naar de Metaalunie MarketingAward kunnen zich aanmelden met de inschrijvingskaart uit de folder, aan te vragen bij Natascha Linders van de Metaalunie, telefoon 030 605 33 44. Voor overige informatie: Richard Schuitema, manager Toeleveren en Uitbesteden Metaalunie, zie onderstaande e-mail of telefoon 030 605 33 44.

Reageren: schuitema@metaalunie.nl