LOF Innovatieprijs 2006
En de winnaar is Technische Revue / TR-online
Deze Nederlandse bron voor technische producten bestaat al 33 jaar
maar heeft naadloos aansluiting weten te vinden bij het nieuwe
internettijdperk. Doel van dit responsmedium is het op elkaar
afstemmen van vraag naar en aanbod van machines, technische
hulpmiddelen en systemen. In het print-product Technische Revue
gebeurt dit via traditionele antwoordkaartjes die lezers kunnen
insturen, maar intussen kan dit ook via de website www.tr-online.nl.
Bij dit laatste heeft de bezoeker twee opties: het als e-zine
raadplegen van Technische Revue, op dezelfde manier doorbladerbaar als
in gedrukte vorm. Of door rechtstreeks door de website heen te
navigeren, waarbij meteen kan worden gefocust op de productgroep van
iemands specifieke keuze. In beide gevallen kan meteen een
informatie-aanvraag worden verstuurd naar de
adverteerder/aanbieder/leverancier, die daarmee rechtstreeks contact
krijgt met potentiële klanten, en die zo de beschikking krijgt over
waardevolle informatie over zowel die contacten zelf, zoals naw- en
bedrijfsgegevens, als over hun specifieke wensen en voorkeuren.
Via rss-feeds kunnen gebruikers bovendien zodra www.tr-online.nl een
nieuw product aan de site toevoegt, automatisch een waarschuwing
krijgen. Desgewenst kan dit ook worden toegespitst op één
geselecteerde productgroep.
De vormgeving van zowel tijdschrift als website is zeer functioneel en
to-the-point: heldere fotografie, informatieve tekst, en de
uitstraling van actieve verkoop en marketing. Duidelijk, kleurrijk en
no-nonsense, en vooral: met een heel helder doel. Een vernieuwende en
inspirerende stapeling van oude en nieuwe mogelijkheden in een fris en
krachtig uitgeefproduct - goed voor de eerste LOF Innovatieprijs.
Technische Revue/TR-online zijn uitgaven van Reed Business
Information.
Nederlands Uitgeversverbond