Nederlands Uitgeversverbond


LOF Innovatieprijs 2006

En de winnaar is Technische Revue / TR-online

Deze Nederlandse bron voor technische producten bestaat al 33 jaar maar heeft naadloos aansluiting weten te vinden bij het nieuwe internettijdperk. Doel van dit responsmedium is het op elkaar afstemmen van vraag naar en aanbod van machines, technische hulpmiddelen en systemen. In het print-product Technische Revue gebeurt dit via traditionele antwoordkaartjes die lezers kunnen insturen, maar intussen kan dit ook via de website www.tr-online.nl. Bij dit laatste heeft de bezoeker twee opties: het als e-zine raadplegen van Technische Revue, op dezelfde manier doorbladerbaar als in gedrukte vorm. Of door rechtstreeks door de website heen te navigeren, waarbij meteen kan worden gefocust op de productgroep van iemands specifieke keuze. In beide gevallen kan meteen een informatie-aanvraag worden verstuurd naar de
adverteerder/aanbieder/leverancier, die daarmee rechtstreeks contact krijgt met potentiële klanten, en die zo de beschikking krijgt over waardevolle informatie over zowel die contacten zelf, zoals naw- en bedrijfsgegevens, als over hun specifieke wensen en voorkeuren. Via rss-feeds kunnen gebruikers bovendien zodra www.tr-online.nl een nieuw product aan de site toevoegt, automatisch een waarschuwing krijgen. Desgewenst kan dit ook worden toegespitst op één geselecteerde productgroep.
De vormgeving van zowel tijdschrift als website is zeer functioneel en to-the-point: heldere fotografie, informatieve tekst, en de uitstraling van actieve verkoop en marketing. Duidelijk, kleurrijk en no-nonsense, en vooral: met een heel helder doel. Een vernieuwende en inspirerende stapeling van oude en nieuwe mogelijkheden in een fris en krachtig uitgeefproduct - goed voor de eerste LOF Innovatieprijs. Technische Revue/TR-online zijn uitgaven van Reed Business Information.