Ingezonden persbericht


Van der Steenhoven (DDMA) naar CheetahMail, Experian

Den Haag, 13 januari 2006 - Dirk van der Steenhoven, directeur van direct marketing brancheorganisatie DDMA, gaat naar Experian. Van der Steenhoven heeft zijn overstap donderdag bekend gemaakt tijdens de nieuwjaarsreceptie van de DDMA in Amsterdam. Van der Steenhoven wordt verantwoordelijk voor business development bij CheetahMail, de opt-in emailmarketingdienst van Experian Marketing Services in Den Haag.

CheetahMail, een van origine Amerikaanse bedrijf, werd in 2004 overgenomen door Experian. Het bedrijf is wereldwijd marktleider in opt-in email-marketingoplossingen. Na een succesvolle introductie in Engeland en Ierland, wordt de dienst nu ook breed uitgerold in Nederland. Pieter Stroop, Manager Experian Marketing Services, zegt daarom enorm blij te zijn met de komst van Van der Steenhoven.

"CheetahMail is een prachtige dienst. Dat hebben ook enkele Nederlandse klanten ondervonden die al geruime tijd met enorm succes CheetahMail gebruiken voor het verzenden van hun nieuwsbrief of het aanschrijven van hun online-kopers. We verzenden per maand miljoenen emails, via uitermate effectieve campagnes. Dirk van der Steenhoven wordt verantwoordelijk voor de verdere uitrol van CheetahMail in Nederland. Zijn kennis en expertise, op het gebied van e-commerce, maar ook zijn direct marketing ervaring, is een prachtige match." CheetahMail Nederland wordt officieel op 9 februari in Amsterdam gelanceerd. "Dat zal gebeuren met een prachtig programma, en we zijn blij dat iemand met de ervaring van Dirk zich bij ons aansluit", aldus Stroop.

Dirk van der Steenhoven wilde na zijn directeursschap bij DDMA een nieuwe uitdagende functie aangaan. "Ik heb bij de aankondiging van mijn vertrek gezegd dat ik business development zocht: veel op de bühne klimmen, klanten en prospects opzoeken en vertellen dat we iets fantastisch hebben waar mensen bij moeten zijn. Dat heb ik bij uitstek in CheetahMail gevonden", aldus Van der Steenhoven.

Van der Steenhoven heeft vanaf de oprichting de brancheorganisatie DDMA uitgebouwd tot 224 leden. In onder andere sales en marketing functies bij ARA, Team Saatchi, OHRA, Zilveren Kruis en Compaq Computer bouwde hij ervaring op met direct marketing, e-commerce en e-business, Daarnaast maakte hij deel uit van de Council E-commerce van de voorloper van de DDMA, de DMSA.

Over Experian Nederland B.V.
Experian Nederland maakt onderdeel uit van Experian, een wereldwijde marktleider op het gebied van informatievoorziening aan organisaties. Experian levert informatie, producten & diensten aan bedrijven bij het vinden van nieuwe klanten, het ontwikkelen & beheren van een succesvolle klantrelatie en het managen van de financiële risico's gedurende de klantrelatie. Experian werkt met meer dan 50.000 cliënten verdeeld over verschillende branches, daarbij inbegrepen financiële diensten, telecommunicatie, gezondheidszorg, verzekeringen, detailhandel en postorder, automobielbranche, vrije tijd, nutsbedrijven, projectontwikkelaars, e-commerce en overheid.

Experian maakt onderdeel uit van GUS plc., beursgenoteerd in Londen (UK). GUS heeft wereldwijd ca. 60.000 medewerkers in dienst en een jaaromzet van ca. 7.5 miljard euro. GUS is een retail- en zakelijke dienstverleningsgroep. Experian heeft een jaaromzet van meer dan 2,1 miljard Euro en telt wereldwijd meer dan 12.000 medewerkers. De hoofdkantoren van Experian bevinden zich in Nottingham (UK) en Costa Mesa, Californië (USA). Experian heeft kantoren in 31 landen en is actief in meer dan 60 landen. Experian is in Nederland gevestigd in Den Haag en heeft 100 medewerkers in dienst.

Over CheetahMail
Als wereldmarktleider in e-mail marketing levert CheetahMail haar klanten het meest intelligente e-mailplatform dat er verkrijgbaar is. CheeahMail omvat real time-rapportages, een oplossing voor het volgen van transacties en een geavanceerde bezorg-toolset. Het uitermate winstgevende CheetahMail werd in 2004 door Experian overgenomen. Of kijk op http://www.cheetahmail.com

CheetahMail offers:

- Geavanceerde contactstrategieën

- Geavanceerde bezorgstrategieën en - oplossingen
- Best practices op het gebied van creatieve e mailcampagnes
- Email met hosted databaseoplossing

- Customer Select - Multi channel campagneoplossing
- Transactie-rapportages.

- ReMarketing om klanten opnieuw te werven

CheetahMail is een Application Service Provider (ASP), maar heeft ook een email bureauservice. CheetahMail heeft kantoren in Amerika, Engeland, Ierland en Nederland.

Voor meer informatie
Pieter Stroop
Telefoon +31 (0)70 440 4820
Fax: +31 (0)70 440 4040
E-mail: pieter.stroop@experian.nl