Ingezonden persbericht


Pleon breidt uit met zes kantoren in Centraal- en Oost-Europa en Rusland

Amsterdam, 16 januari 2006 - Pleon, Europa's grootste communicatieadviesbureau heeft zes nieuwe kantoren geopend in Centraal- en Oost-Europa en Rusland. Hiermee heeft Pleon nu 31 kantoren in 15 Europese landen. De nieuwe kantoren zijn gevestigd in Kroatië (Zagreb), Tsjechië (Praag), Polen (Warschau), Roemenië (Boekarest), Rusland (Moskou) en Oekraïne (Kiev). Pleon had al een vestiging in Hongarije (Boedapest). De nieuwe kantoren hebben zich bij Pleon gevoegd dankzij een reeks overnames en de al bestaande relaties met moederbedrijf BBDO Europe.

Momenteel heeft Pleon meer dan 850 medewerkers en een omzet van meer dan 80 miljoen euro. De opening van de nieuwe kantoren volgt op de uitbreiding uit 2005 met eigen Pleon kantoren en partners in Denemarken, Spanje, Zwitserland en Turkije. Wereldwijd maakt het bedrijf deel uit van Brodeur Pleon Worldwide met kantoren in de Verenigde Staten, Zuid-Amerika en Azië.

Alex Schoep, president van Pleon, benadrukt dat deze uitbreiding van het Pleon netwerk de specifieke aanpak waarmee Pleon zich van andere internationale netwerken onderscheidt, alleen maar versterkt. "Pleon wordt duidelijk gezien als een Europese onderneming, en voor onze uitbreiding in het Oosten zijn we op zoek gegaan naar kantoren die stevig in de lokale markten geworteld zijn en er ook een leidinggevende speler zijn." Elk kantoor zal gemanaged en bemand worden door lokale medewerkers, zegt Schoep, maar toch zal Pleon de nieuwe kantoren in zijn uitwisselingsprogramma voor medewerkers betrekken zodat zij zich snel kunnen aanpassen met de Pleon business, methodologieën en cultuur.

Rainer Zimmermann, CEO van Pleon Europa, zegt dat deze uitbreiding helemaal aansluit bij Pleon's vooropgestelde ambitie om de meest compleet Europese PR business te zijn. "Deze landen evolueren snel tot volwassen markten die op vlak van investeringen en uitgaven erg lijken op het Westen. Onze klanten zoeken meer en meer een consistente daadkracht over heel Europa en deze zet geeft ons het breedste bereik in de regio."

"Het zijn ook erg ondernemende en energetische economieën" voegt Zimmerman er nog aan toe. "Nu al zien we dat bedrijven aldaar hun internationale activiteiten uitbreiden. Ze willen werken met iemand die hen kan helpen op Europees en zelfs internationaal niveau, en die de verschillende markten en culturen waarin ze actief zullen zijn volledig begrijpt."

Over Pleon
Pleon is het grootste Europees communicatiebureau, met 850 medewerkers, verspreid over 31 vestigingen in verscheidene Europese landen. In de rest van Europa, in de Verenigde staten, Latijs-Amerika en Azië wordt Pleon onder meer vertegenwoordigd door partners uit het Brodeur-netwerk. Met Europese specialisten op het gebied van public relations, public affairs, corporate communications, marketing, change & risk management helpt Pleon organisaties groeien en draagvlak creëren. Binnen de Omnicongroep maakt het bureau deel uit van BBDO Europe. Pleon heeft kantoren in Amsterdam, Berlijn, Bonn, Brussel, Boedapest, Boekarest, Dresden, Düsseldorf, Frankfurt, Genua, Graz, Hamburg, Klagenfurt, Kiev, Leipzig, Linz, Londen, Madrid, Milaan, Moskou, München, Praag, Parijs, Rome, Salzburg, Stuttgart, Tiel, Warschau, Wenen en Zagreb.



Ingezonden persbericht