Time : 9:44:28 AM
Date : Tuesday, January 10, 2006
Sender Name: CETELEM

In samenwerking met OIVO, stelt Cetelem l'Observateur 2006 voor de pers op 17/01/06 om 9 uur

Cetelem, 100% filiaal van BNP Paribas, publiceert elk jaar een marktstudie van de Belgische en Europese consumptie en distributie. Voor het vierde opeenvolgende jaar legde l'Observateur zijn oor te luisteren bij de Europeanen om zo een precieze diagnose te kunnen stellen van hun ingesteldheid en hun houding ten opzichte van de consumptie.

Deze studie, die zich sinds het begin in 1999 opwerpt als een heuse barometer, is gebaseerd op een kwantitatief onderzoek, dat in het tweede semester van 2005 werd gevoerd in 12 landen. In België en Europa is zij uitgegroeid tot een referentie.

Dit jaar behandelt L'Observateur 2006 drie hoofdonderwerpen :


1 - De barometer van de consumptie

Hoe is de gemoedstoestand van de Belgische consument ? Hoe ziet hij de toekomst van zijn land ? Is hij van plan te sparen of uit te geven ? Wat zijn de koopintenties voor 2006 (vrije tijd, vastgoed, auto, informatica, meubelen, sport, ...) Welke rol speelt het internet in zijn koopgewoonten ? Zit het internet nog altijd in de lift ?

Vergelijking met 11 andere landen.


2 - Het consumptiegedrag van de gezinnen op de voornaamste Europese markten.

Welk budget is er per consument en per markt voorzien ? Hoe is het gesteld met de omzet in de verschillende Belgische en Europese sectoren ? Welke markten gaat erop vooruit ten opzichte van vorig jaar ? Hoeveel geeft de Belg, met een evenwaardig inkomen als de andere Europeanen, uit aan meubelen, elektrische huishoudtoestellen, TV/hifi, informatica, ... ?
Welke intenties heeft men om te kopen op krediet in België en Europa ?


3 - Een studie in samenwerking met OIVO/CRIOC naar de communicatie en klantentrouw.

Cetelem vroeg aan OIVO/CRIOC om, ter aanvulling van haar eigen studie, een specifiek onderzoek te verrichten naar de communicatie en klantentrouw in België, wat het antwoord op de volgende vragen opleverde:

Hoe kiest een klant zijn winkel voor zijn inkopen per sector ? Wat is het geliefkoosde reclamekanaal van de Belgen (posters, pers, huis-aan-huis, mailing, TV, SMS, internet) ? Wat vindt hij van de diverse middelen om zijn trouw te stimuleren (getrouwheidskaarten) ?

Al deze resultaten zullen worden voorgesteld en besproken tijdens de persconferentie.

Wanneer ?
op dinsdag 17/01/06 om 9 uur
(onthaal met ontbijt gevolgd door de voorstelling, en buffet rond 11uur).
Waar ?
Hotel Métropole
de Brouckèreplein 31
B - 1000 Brussel
(Parking de Brouckère rechtover hotel Metropole, bij uw aankomst ontvangt u een gratis parkingticket)

Gelieve uw komst te bevestigen op het nummer of 02/250 20 07 of per e-mail aan audrey.leleux@cetelem.be

URL: http://www.cetelem.be Picture: (None)
Attachments: (None)

Link to Press Release - FR Link to Press Release - NL