Coca-Cola introduceert nieuwe generatie statiegeldflessen

Coca-cola nederland


- persbericht -

Nieuwe impuls voor frisdranken
Coca-Cola Nederland introduceert nieuwe generatie statiegeldflessen

Rotterdam - 17 januari 2006. Vanaf 30 januari zal Coca-Cola grootschalig frisdranken aanbieden in statiegeldflessen voor eenmalig gebruik. Deze flessen worden na gebruik via de supermarkt en tussenhandel ingezameld en vervolgens gerecycled. De verplichting om flessen meermalig te gebruiken is sinds 1 januari 2006 door de overheid afgeschaft.

Na vijftien jaar vervangt Coca-Cola in Nederland de hervulbare kunststofflessen (PET-flessen). De nieuwe recyclebare eenmalige PET-flessen zijn via de gebruikelijke verkoopkanalen verkrijgbaar. Met deze moderne verpakkingen wil Coca-Cola een nieuwe impuls geven aan het frisdranksegment in Nederland. Het bedrijf is nu beter in staat in te spelen op de actuele consumentenbehoeften. Net als op de huidige PET-flessen wordt op de nieuwe verpakking statiegeld geheven.

Meer innovatie
De introductie van de nieuwe statiegeldflessen maakt deel uit van een omvangrijk innovatieproces op het gebied van productie, marketing, logistiek en distributie bij de Nederlandse operatie van Coca-Cola. Met het nieuwe, moderne productieproces voor eenmalige verpakkingen is Coca-Cola nu beter in staat een onderscheidend product aan te bieden, de lat voor kwaliteit nog hoger te leggen, het gemak voor de consument te vergroten en de presentatie op de winkelvloer te verbeteren. Zo heeft de fabrikant nu de flexibiliteit om meerdere verpakkingsformaten aan te bieden. Naast de bestaande 1,5 en 2 liter formaten introduceert Coca-Cola nu ook een 1 liter PET-fles voor kleinere huishoudens. Voor grotere gezinnen komt Coca-Cola met een handige, draagbare verpakking van 4 anderhalve liter flessen.
Ook voor de handel biedt het nieuwe verpakkingsconcept voordelen. Het nieuwe aanbod van Coca-Cola leidt tot meer variatie en uitstraling in het frisdrankschap.

Nieuwe verpakking voor alle merken van Coca-Cola in Nederland De verpakkingen van de frisdrankmerken van Coca-Cola, waaronder Coca-Cola, Coca-Cola light, Fanta, Fanta light, Sprite en Sprite light, krijgen allemaal een nieuw en uniek uiterlijk. Omdat de nieuwe PET-fles eenmalig wordt gebruikt, heeft deze een frisse uitstraling. De oude meermalige fles had na enkele malen gebruik een geschaafd, grauwgrijs uiterlijk, niet passend bij een A-merk.

Recycling: een gesloten kringloop
Met de Nederlandse overheid en het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) is overeengekomen dat ook de nieuwe, recyclebare PET-flessen (1, 1,5 en 2 liter) met statiegeld via supermarkten en tussenhandel worden ingezameld. Alle ingezamelde flessen worden gerecycled en gebruikt voor de productie van nieuwe PET-flessen of andere kunststofvoorwerpen. Alle PET-flessen van Coca-Cola bestaan voor 25% uit gerecycled materiaal.

'Four Corners of the World' reclamecampagne
Ter ondersteuning van de veelomvattende verpakkingsintroductie lanceert Coca-Cola een nieuwe reclamecampagne 'Four Corners of the World'. Deze campagne richt zich op het moderne gezin en speelt in op het gevoel dat Coca-Cola in elk gezin thuishoort en mensen samenbrengt. Op verzoek van vele consumenten wordt in de TV-commercial de bekende muziek uit de Coca-Cola 'Hilltop' commercial uit 1977 opnieuw ingezet. De 'Hilltop commercial' kreeg wereldwijde roem in de jaren zeventig en is tot op heden een van de populairste Coca-Cola commercials.


- E I N D E B E R I C H T -

Meer informatie:

Coca-Cola Nederland
Sandra Maas

010 - 2456800

Zie ook persinformatie op:
www.coca-cola.nl/corporate of www.coca-colanederland.nl

Aanvullend beeldmateriaal van Fotopersbureau Dijkstra, vrij van rechten te gebruiken, kunt u opvragen via onderstaande link:

www.cocacola.nl/corporate/persberichten.html