Algemene Vereniging Van Beroepsjournalisten in België
Q wipt over Donna
Uit de resultaten van het Centrum voor Informatie
over de Media (CIM) blijkt Q-Music tot 15,1% te klimmen. Daarmee is de
commerciële radio over Radio Donna gewipt, de VRT-radio zakt van 19,7%
naar 14,2%. De grootste zender blijft Radio 2 met 32,8 procent
marktaandeel.
Het andere commerciële radiostation 4FM groeit een beetje tot 5,3%, en
ook de andere zenders van de openbare omroep kunnen groei forceren:
Radio 1 stijgt van 8,5 naar 10% marktaandeel, Studio Brussel bereikt
7% en Klara verdubbelt bijna haar aandeel van 1,8 naar 3,4%.
Volgens de VRT hebben de luisteraars tijd nodig om te wennen aan
verandering: in september 2005 werd Donna geherpositioneerd. "Wij
blijven ervan overtuigd dat Donna ook inhoudelijk in de goede richting
evolueert en in volgende metingen de vruchten zal plukken van de
vernieuwing."
Q-Music reageert verheugd op de cijfers: "Dit is echt genieten. We
bestaan amper 4 jaar en nooit hebben we hiervan durven dromen, dit
overtreft onze wildste verwachtingen. Q-music is gewoon een steengoed
radiostation en waarschijnlijk het mooiste merk in radioland", aldus
Peter Bossaert, algemeen directeur Q-Music.