Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Carp: in 2005 19.000 nieuwe abonnees


Amsterdam, 19 januari 2006 In 2005 heeft tijdschrift Carp 19.000 nieuwe abonnees verwelkomd. Dat is ruim 13% van het abonneebestand. Met deze nieuwe abonnees is de oplage van Carp gestegen tot boven de 150.000 exemplaren. De nieuwe abonnees, hoogopgeleide afgestudeerde young professionals, zitten vooral in het leeftijdssegment tot 30 jaar en daarmee zet Carp zijn verjonging verder voort. Dit jaar verwacht Carp dat het aantal nieuwe abonnees de 20.000 zal overtreffen. Carp zal in 2006 verder vernieuwen: vanaf het eerstvolgende nummer krijgt Carp een nieuw omslag en formaat. Het tijdschrift vormt samen met de digitale producten en het evenement Careerscope een volledig recruitment medium, waarvoor het abonneebestand inmiddels speciaal geschikt is gemaakt.

Carp

Carp informeert hoogopgeleide professionals (hbo- of wo- afgestudeerd) tot en met 37 jaar over werk, loopbaan, lifestyle en persoonlijke ontwikkeling. Carp bestaat uit het tijdschrift (oplage 150.000), de nieuwsbrief (oplage 70.000), Carp.nl, de Wake-up Call (vacature e-mailservice) en Careerscope, het recruitment evenement.

Aromedia

Aromedia is uitgever van de merken B-Zik, TKMST, Sum en Carp. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda s, websites en cd-rom s. Tevens organiseert Aromedia elk jaar Studie Beurs en doet ze met de TKMST Monitor onderzoek onder ruim 31.000 scholieren en studenten. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van scholieren, studenten en professionals, in de leeftijd van 11 tot en met 37 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.

#####