Ingezonden persbericht

Het Frederik Muller Congres blikt vooruit

AMSTERDAM, 20060104 -- Op 19 januari 2006 vindt de 41ste editie van het Frederik Muller Congres plaats. Binnen het thema 'Media in 2010: nu al te zien?' staan de ontwikkelingen en trends centraal die een belangrijke rol spelen voor het vakgebied van o.a. uitgevers, marketeers en redacteuren en informatiemanagers. Via de website www.frederikmullercongres.nl kan men zich aanmelden. Het Frederik Muller Congres wordt jaarlijks georganiseerd door studenten van het Instituut voor Media en Informatie Management van de Hogeschool van Amsterdam.


De grote publiekstrekker van het congres is Joakim Nilsen van het Noorse online platform Magwerk. Nilsen presenteert een innovatieve toepassing die de toekomst voor de tijdschriftenbranche aanzienlijk zal kunnen veranderen. In Scandinaviƫ is zijn innovatie al een enorm succes. Op het programma staan ook Eric Huizer (NOB), Elderik Meulman (uitgever van het opiniemaandblad Pitch) en Marianne Herbert (mediadeskundige bij Media Plaza). Journalist en auteur Yvo van Regteren Altena is de dagvoorzitter voor deze middag.

De afgelopen drie maanden hebben studenten door middel van literatuur- en veldonderzoek een rapport opgesteld met de drie pijlers technologie, communicatie en het werkveld als uitgangspunt. Deze pijlers vormen de leidraad van het congres. Op de website, www.frederikmullercongres.nl, kan men zich aanmelden, is het programma te bekijken en is er achtergrondinformatie te lezen.

Het Frederik Muller Congres verzorgt videostreams tijdens en na het congres op haar website. De toegangsprijs voor het congres bedraagt 50 euro. Aanmelden kan via www.frederikmullercongres.nl. Wees er snel bij, de inschrijving is inmiddels begonnen.




Organisatie Frederik Muller Congres 2006