Time : 1:01:13 PM
Date : Thursday, January 19, 2006
Sender Name: Group Lorré

Verborgen parels op het autosalon "Fun Runner"

Het autosalon krijgt met de vele wereldpremières meer en meer de internationale allures in vergelijking met de salons in Genève, Frankrijk en Parijs. De Secma Fun Runner, weggestopt in een hoekje van Hal 12 is daar één
van de stomende bewijzen van.

Lorré Erik (ceo Secma Benelux):
We vermoeden dat de "Fun runner" zowat het meest gefotografeerde voertuig van het salon moet zijn. Dit komt voornamelijk door het unieke en onvergelijkbare concept dat heel wat bewonderswaardige blikken aantrekt.

Uniek
Het unieke aan de "Fun Runner" is de homologatie tot driewielmotor, niettegenstaande 4 aanwezige wielen. Deze zijn evenwel zo dicht bij elkaar geassembleerd dat deze als één wiel beschouwd worden. Een brede voortrein van 160 cm, compenseert dit, en heeft mede door het lage zwaartepunt en een lengte buiten de klassieke verhoudingen, als resultaat een wegligging waar de meeste voertuigen met 4 wielen in lijn moeten passen. Qua prestaties en acceleratie van 0 tot 100 km/h, laat dit tot de
verbeelding sprekend voertuig, de Mercedes SLK 200 compressor en Porsche Boxster S achter zich. De met ketting aangedreven achterwielen doen sterk aan een motor denken, maar het concept bied ook het comfort van een wagen.
Het voertuig toont eigenschappen van zowel een motor, quad, kart en wagen.
De besturing van de Runner gebeurt net zoals een wagen met de gebruikelijke 3 pedalen, met manuele 5-bak. De comfortabele zitplaatsen in de cockpit zijn onnoemlijk ruim, maar de Fun Runner heeft helaas geen bagageruimte. "What you see is what you get".
De Fun Runner word standaard geleverd zonder dak, maar kan voorzien worden van een ingenieus vleugeldeur systeem in optie. De motor, dubbel remsysteem inclusief is afkomstig van de PSA groep (Peugeot), en gelijk één van de meest geproduceerde en degelijke motoren. De Fun runner is compleet met de hand geassembleerd, en voorzien van een gepoederlakt buizenchassis, een polyethyleen cockpit en thermogevormde ABS carosserie. Vrijwel roestvrij dus.

Frans
De Fun Runner is afkomstig van de kleine Franse constructeur Secma (28 mensen op de loonlijst ), die van het laatste succesmodel de Fun Extr'm 500 op korte tijd reeds een 600-tal voertuigen in dienst heeft gesteld. Group Lorré uit Wetteren staat garant voor de marketing en distributie naar concessiehouders in de Benelux. Van alle modellen samen, rijden er in Benelux momenteel zo een 350 stuks rond.

Technisch
Merk: Secma
Model: Fun Runner
Lengte: 316 cm
Breedte: 160 cm
Hoogte 110 cm
Gewicht: 530 kg
Topsnelheid: 160 km/h
Van 0 naar 100 km/h: 6,8 seconden
Motor / Cilinderinhoud / PK: Peugeot / 1400 / 75
Jaarlijkse verkeerstaks: ¤ 46
Kostprijs instapmodel: ¤ 17 800 (exc BTW 21%)
Fiscaal aantrekkelijk: 100% aftrekbaar in personenbelasting voor de toepassing woon-werkverkeer

In vergelijking met sommige concept cars die door grote constructeurs tentoongesteld als prestigieus visitekaartje, maakt Secma er een erezaak van om elk concept ook daadwerkelijk in het verkeer te brengen. De homologatie van de "Fun Runner" is sinds kort rond, en door de presentatie op het autosalon van het eerste en enige seriemodel ter wereld, zijn er al een 25-tal "blinde" bestellingen zonder enige testrit geplaatst sinds de opening van het salon. 5 daarvan zijn na 7 dagen autosalon, bestemd voor België. Dit hadden we helemaal niet verwacht, aangezien de meeste gegadigden voor aankoop, toch eerst wel een testritje willen maken met dit
ongewone voertuig. Momenteel hebben we zo een 60 tal afspraken voor een testrit, en de ervaring van vorige Secma lanceringen, leert ons, dat ongeveer een
30% van de gegadigden ook daadwerkelijk tot een bestelling op korte termijn zal overgaan.

Een mooiere lancering konden we ons niet voorstellen.

Groep Lorre
Concessiehouder Secma Benelux
Oosterzelesteenweg 7
B-9230 WETTEREN
Tel 09/369 46 37
Fax 09/365 03 28
E-mail info@secma-fun.be
www.secma-fun.be

Contact
Lorré Erik
CEO
0473/83 38 59