Heliview Marketingservices
Overstappen provider geeft veel rompslomp
19-01-2006
De rompslomp die wisselen van telefoon- en internetprovider of
televisieaansluiting meebrengt geeft zoveel problemen dat veel
mensen er maar niet aan beginnen.
Het wisselen van internetprovider, (mobiele) telefoon- en
televisieaansluiting is voor veel consumenten een probleem.
Ongeveer een op de drie mensen die het afgelopen jaar is
overgestapt, heeft daar dusdanig veel moeite voor moeten doen dat
hij of zij het niet nog eens wil proberen. Dat blijkt uit
onderzoek van Heliview.
Vorig jaar lanceerde minister Brinkhorst (Economische Zaken) het
actieplan 'Een slimme consument in een snelle markt' waarmee hij
met marktpartijen en organisaties afspraken wil maken over
keuzevrijheid. De Consumentenbond zou graag zien dat mensen niet
meer zelf hun overstap hoeven te regelen. "Bij een overstap moet
de nieuw gekozen aanbieder de administratieve en technische
rompslomp uit handen nemen in plaats van de klant daarmee
opzadelen."
Klachten bij overstappen
o Bij internetproviders klaagt 35 procent, bij televisiediensten
27 procent. Bij veranderen van vaste telefoonaansluiting had een
kwart problemen, bij mobiele telefonie 22 procent.
Bron: ANP