Heliview Marketingservices

Overstappen provider geeft veel rompslomp
19-01-2006

De rompslomp die wisselen van telefoon- en internetprovider of televisieaansluiting meebrengt geeft zoveel problemen dat veel mensen er maar niet aan beginnen.

Het wisselen van internetprovider, (mobiele) telefoon- en televisieaansluiting is voor veel consumenten een probleem. Ongeveer een op de drie mensen die het afgelopen jaar is overgestapt, heeft daar dusdanig veel moeite voor moeten doen dat hij of zij het niet nog eens wil proberen. Dat blijkt uit onderzoek van Heliview.

Vorig jaar lanceerde minister Brinkhorst (Economische Zaken) het actieplan 'Een slimme consument in een snelle markt' waarmee hij met marktpartijen en organisaties afspraken wil maken over keuzevrijheid. De Consumentenbond zou graag zien dat mensen niet meer zelf hun overstap hoeven te regelen. "Bij een overstap moet de nieuw gekozen aanbieder de administratieve en technische rompslomp uit handen nemen in plaats van de klant daarmee opzadelen."

Klachten bij overstappen
o Bij internetproviders klaagt 35 procent, bij televisiediensten 27 procent. Bij veranderen van vaste telefoonaansluiting had een kwart problemen, bij mobiele telefonie 22 procent.

Bron: ANP