Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Den Haag, 19 januari 2006

New York Times lovend over Den Haag

'A Dutch city gets its buzz back'

Den Haag ontving een lovende recensie in de zondagseditie van de New York Times afgelopen 8 januari. Journalist en historicus Gordon F. Sander schreef in een uitgebreid artikel over de 'cultural and culinary renaissance' van de omgeving Denneweg en Lange Voorhout. Aanleiding voor het artikel was het pas gerenoveerde Les MĂ©ridien Hotel Des Indes, volgens de heer Sander 'the center of the new buzz'.

Ook onder andere het Sleutelhuis, schoenenspeciaalzaak Paul Warmer, restaurant Maxime's en Impero Romano werden geprezen. Helaas was er na bureauredactie wel een fout in het artikel geslopen. Den Haag werd onterecht de hoofdstad van Nederland genoemd. Deze fout bleef echter niet onopgemerkt en de New York Times rectificeerde dit een week later.

Gordon F. Sander is geen onbekende in Den Haag. Zijn familie, met een Joods-Duitse achtergrond, heeft lange tijd ondergedoken gezeten in Den Haag tijdens de oorlog. Hierover schreef hij het boek 'The Frank family that survived'.

Het artikel kwam mede tot stand dankzij een samenwerking tussen de heer Sander en Den Haag Marketing & Events.

Suzanne Morton-Taylor
Den Haag Marketing & Events
Press and Public Relations
T +31 (70) 361 88 85
F +31 (70) 361 54 59
E s.morton-taylor@denhaag.com

Adres:
Nassaulaan 25
Postbus 85456
2508 CD Den Haag
T: +31 (0)70 - 361 88 88
F: +31 (0)70 - 361 545 9
E: info@denhaag.com
I: www.denhaag.com