InBev

InBev benoemt twee nieuwe Zone Presidenten

Alain Beyens wordt benoemd tot Zone President voor Centraal- en Oost-Europa en Miguel Patricio wordt benoemd tot Zone President voor Noord-Amerika, met onmiddellijke ingang.

Alain Beyens was voorzitter van de Business Unit die Duitsland, Italië, Nederland, Frankrijk, Spanje en Cuba omvat. Hij is sinds 1987 actief bij InBev en het voormalige Interbrew in verschillende commerciële, operationele en managementfuncties en was onder meer algemeen directeur voor België en uiteindelijk voor BeNeFraLux van 1999 tot 2004. De deskundige leiding van Alain zal ertoe bijdragen dat de geweldige opmars in Centraal- en Oost-Europa van de laatste jaren wordt voortgezet.

Miguel Patricio stapt naar het Noord-Amerikaanse team over van West-Europa, waar hij gedurende korte tijd voorzitter was van de business unit België en Luxemburg. Voorheen kreeg hij een goed inzicht in de uitdagingen op het gebied van volumegroei in Noord-Amerika in zijn functie als vice-voorzitter voor de zone Noord-Amerika. Miguel was sinds meer dan vijf jaar in dienst bij AmBev, waar hij in zijn laatste functie als vice-voorzitter verantwoordelijk was voor de biermerken van het bedrijf. Hij was eerder al marketingdirecteur bij Philip Morris en bekleedde marketingfuncties bij Coca-Cola en Johnson & Johnson.

"Met hun ervaring, kennis en capaciteiten zullen Alain en Miguel verder bouwen op de stevige basis van InBev om onze evolutie van de Grootste naar de Beste voor te zetten." zegt Carlos Brito, CEO (Algemeen Directeur) van InBev.

Roland Tobias wordt benoemd tot voorzitter van de business unit Duitsland en Sabine Sagaert volgt Miguel op als voorzitter van de business unit Belux.

Consulteer onze website voor foto's en een overzicht van de loopbanen van Alain en Miguel.

Over InBev
InBev is een beursgenoteerd bedrijf (Euronext: INB) met hoofdzetel in Leuven, België. Het bedrijf, waarvan de oorsprong teruggaat tot 1366, is vandaag de grootste brouwer ter wereld in volume. De strategie van InBev bestaat erin haar lokale platformen te versterken door belangrijke posities uit te bouwen in de belangrijkste biermarkten ter wereld. Dit wordt gerealiseerd door interne groei, maximale efficiëntie, gerichte overnames en door de consument op de eerste plaats te zetten. InBev heeft een portfolio van meer dan 200 merken, waaronder Stella Artois®, Brahma®, Beck's®, Skol® - het derde beste verkopende bier wereldwijd - Leffe®, Hoegaarden®, Staropramen® en Bass®. InBev stelt ongeveer 77.000 mensen te werk en heeft activiteiten in meer dan 30 landen in Amerika, Europa en Azië. In 2004 realiseerde InBev opbrengsten van E8,57 miljard (inclusief 4 maanden AmBev). Bezoek voor meer informatie onze website www.InBev.com.

Contactgegevens

Marianne Amssoms Philip Ludwig
Corporate Media Relations Director Investor Relations Manager Tel +32 16 27 67 11 Tel +32 16 27 62 43
marianne.amssoms@inbev.com philip ludwig@inbev.com


-----------------------
Brussel, 20 januari 2006 - 1/1


---- --