Springer neemt Axioma Communicatie over

Springer science

Springer neemt Axioma Communicatie BV in Nederland over

Overname betekent toename in activiteiten op Nederlandse markt voor Zorg, Sociale Zekerheid en Financiele Dienstverlening

Berlijn/Leusden/Baarn, 20 januari 2006

Springer Science+Business Media (Springer) heeft Axioma Communicatie BV (Axioma) overgenomen, een toonaangevend Nederlands bedrijf dat actief is in de uitgeverij- en communicatiewereld.

Het in Baarn gevestigde Axioma is de uitgever van Rendemens, een tweemaandelijks magazine over arbeid en gezondheid en zakelijke onderwerpen voor HRM-professionals, en Transmitter, een tweemaandelijks magazine dat zich richt op farmaceutische marketingcommunicatie. Andere special-interest-tijdschriften worden gezamenlijk uitgegeven: inSkoop, een tweemaandelijks magazine voor inkopers in de gezondheidssector, en Zorgkundig Nieuws, een kwartaalblad voor klanten van medische speciaalzaken.

Axioma is tevens de uitgever van dertig sponsored magazines voor cliënten in de gezondheidssector/sociale-zekerheidssector en andere bedrijfssectoren, waaronder: Achmea Zorg, Fortis Information Banking, Koninklijke Ahrend, SHV, Smith + Nephew, Yarden, Arbo Unie, Coloplast, Friesland Nutrition, Medical Workshop, Stater, Symfora Groep en PGGM.

Onder de reclameactiviteiten van Axioma vallen onder andere de ontwikkeling van strategische marketing-/communicatieconcepten en campagnes voor zowel commerciële cliënten als cliënten in de not-for-profit sector.

Axioma beschikt over 25 medewerkers, waaronder redactionele en studio/art direction-medewerkers. Het productieproces van elk project omvat het totale traject inclusief art Direction, copy, acquisitie en grafische begeleiding. Thomas R. Hofhuis, oprichter en algemeen directeur van Axioma, blijft aan als Concept Development Director.

"Onder de hoede van Springer Science+Business Media kunnen we onze specialistische kennis voor de uitbreiding van onze diensten goed inzetten', aldus Maxim Renders, algemeen hoofdredacteur van Axioma. 'Dankzij onze ervaring en de steun van Springer, hebben we nu de ideale positie bereikt om het aantal titels in druk en op het internet uit te breiden. In ons 25-jarig bestaan hebben we zeer belangrijke ervaring opgedaan op het gebied van special-interestmarkten, vooral in de gezondheidssector en de sociale-zekerheidssector. Door de samenwerking met Springer hebben we nu blijvend de mogelijkheid om deze ervaring met bestaande en nieuwe cliënten te delen.'

Martin Mos, de Chief Operating Officer van Springer, zegt dat 'de klanten van Axioma nu gebruik kunnen maken van een breed scala aan pan-Europese en mondiale producten en diensten. Bovendien zullen de activiteiten van Springer in Nederland nog verder worden geconsolideerd en uitgebreid."

Springer Science+Business Media (www.springer.com) neemt als mondiaal opererende leverancier van wetenschappelijke en specialistische literatuur een toppositie in. Het is de op een na grootste uitgeverij in de sector wetenschap, technologie en geneeskunde en de grootste business-to-businessuitgever in het Duitstalige gebied. De groep bezit meer dan 70 uitgeversbedrijven die gezamenlijk 1450 tijdschriften en meer dan 5000 nieuwe boeken per jaar uitgeven. De groep is werkzaam in meer dan 20 landen in Europa, de Verenigde Staten en Azië en heeft ruim 5000 werknemers in dienst. Er wordt een jaaromzet rond EUR 800 miljoen behaald.

De vanuit Nederland verrichte activiteiten van Springer vallen onder de groep Springer Uitgeverij BV (www.springeruitgeverij.nl) in Leusden en bevatten onder andere de publicaties Arts & Auto, Medisch Contact, ReclameWeek en Identity Matters en daarnaast nog een aantal boeken en andere periodieken op het gebied van geneeskunde, sport, management, belasting en financiën, loonkosten, personeel, marketing, IT en bedrijfsorganisatie.

Contactpersoon:

Eric Merkel-Sobotta
Springer Science+Business Media

+49 30 / 827 87 - 54 34
eric.merkel-sobotta@springer.com