AEGON

"De wil van..." centraal in de nieuwe campagne van AEGON

AEGON stelt de wil van echte mensen centraal
AEGON zal het komende jaar meer aanwezig zijn dan de afgelopen jaren. De pensioencampagne vormde hiervoor de warme opmaat. Vanaf nu gaan we in onze campagne-uitingen dieper in op de wil van mensen. Zoals we ook al gedaan hebben in de WIA- en levensloopcampagnes. `De wil® van' is dan ook het thema dat je steeds terug gaat zien. De wil om te ondernemen,de wil om iemand te worden, de wil om iemand thuis te verzorgen, de wil om eerder te stoppen met werken. Dat kan met de producten van AEGON.

De wil vanâ¦
Het thema van deze campagne is het gegeven dat iedereen een wil heeft. Om te kunnen doen wat je écht wilt, moet je je geen zorgen hoeven maken over de dingen in het leven die gewoon goed geregeld moeten zijn. Zoals verzekeringen, pensioen en hypotheken. AEGON begrijpt dit en helpt hierbij. Met passende oplossingen die ervoor zorgen dat je je financieel veilig voelt. Dat geeft je de ruimte om je te concentreren op dat wat je het liefst wilt.
Afgelopen jaar heeft AEGON in twee productcampagnes richting het MKB de wil van een aantal ondernemers centraal gesteld. Deze productcampagnes (DM) vormden de opmaat voor de nieuwe campagne waarin we het thema âde wil vanâ breed uit gaan rollen. In het vervolg van de campagne zal ook de wil van andere mensen centraal staan. De wil om te ondernemen, de wil om voor iemand te zorgen, de wil om eerder te stoppen met werken, de wil om een mooi huis te kopen.

Rintje Ritsma
In de commercial draait het niet om de schaatser, maar om de mens Ritsma. Rintje Ritsma vertelt in de 60 seconden durende commercial over zijn wil om iemand te worden. Het gaat over zijn levensloop en de keuzes die hij heeft gemaakt. Ritsma blikt ook vooruit naar het moment waarop hij zal stoppen met schaatsen op topniveau. âDe wil vanâ¦Rintje Ritsmaâ wordt voor het eerst uitgezonden op 21 januari rondom de uitzendingen van het WK Sprint in Heerenveen.

âDe keuze voor Ritsma is natuurlijk niet toevalligâ, aldus Jan Driessen, directeur Communicatie bij AEGON Nederland: âWe zochten iemand met een aansprekende én eigenzinnige levensloop. Ritsma is daar bij uitstek een voorbeeld van. Ritsma ontwikkelde zich tot topschaatser met steun van AEGON. Behaalde in de kernploegen zijn eerste successen. En ging tien jaar geleden zijn eigen weg en vormde het eerste kernteam. Nu aan het einde van zijn schaatscarrière wordt Rintje Ritsma schaatsambassadeur voor AEGON. Ritsma als icoon van het Nederlandse schaatsen en AEGON als vader van het schaatsen vormen een natuurlijk team. Ritsma erkent onze rol als stabiele factor in de schaatssponsoring. Dat is mooi. En getuigt ook van kracht.â

Vanaf 1 februari wordt aan de commercial een twinspot toegevoegd, die de AEGON LevensloopRekening onder de aandacht brengt. Hierin worden mensen die ook iets willen, verwezen naar de verzekeringsadviseur of werkgever.
Op dit moment is een tweede commercial binnen het thema âde wil vanâ al in ontwikkeling. Hierin staat de levensloop van de eveneens wilskrachtige Barbara de Loor centraal. De commercial zal naar verwachting eind februari worden geïntroduceerd.