PERSBERICHT - 2006-01-30
Nieuwe campagne, nieuw magazine, nieuwe site én nieuwe directeur
Marketing Drenthe
Magisch Drenthe wil veel meer toeristen trekken
Drenthe wil veel meer toeristen trekken en moet zich daarom
positioneren als een magische en daardoor spannende en interessante
provincie. Laat er maar een Harry Potter-effect ontstaan, dan komen de
mensen wel, zei voorzitter J. Wesseling van de Stichting Promotie
Coevorden maandag in Dalen tijdens een presentatie van plannen voor
2006.
Een nieuwe website, een
nieuw Drenthe-magazine (foto) en een nieuwe advertentie-campagne
moeten de bezoekers over de streep halen. Das nou Drenthe! is de rode
draad die door de promotiecampagnes loopt.
Advertentiecampagne
De advertenties verschijnen de komende zes maanden in een groot aantal
glossy en special interest magazines en in de bijlagen/magazines van
de Volkskrant en het Algemeen Dagblad.
Aan de man
Marketing Drenthe Plus, de organisatie die de provincie in binnen- en
buitenland aan de man moet brengen, is ervan overtuigd dat de nieuwe
aanpak, die in samenwerking met Ogilvy werd ontwikkeld, nieuwe
toeristen zal aantrekken en eerdere bezoekers opnieuw zal prikkelen om
onze mooie provincie te bezoeken.
Grote betekenis
Toerisme is ook voor Drenthe een economische factor van grote
betekenis, citeerde de in november aangetreden nieuwe directeur van de
Stichting Marketing Drenthe Plus, Theo Sengers (foto), uit een recente
studie. In 2004, het meest recente jaar waarover cijfers beschikbaar
zijn, genereerde het toerisme in Drenthe voor een bedrag van 729,-
mln. aan inkomsten. Eenderde daarvan was afkomstig uit
verblijfsrecreatie, de rest uit dagtoerisme.
Werkgelegenheid
Eén op elke elf banen in de provincie is afkomstig uit de toeristische
sector, in sommige regios, zoals de toeristengemeente Coevorden, is
dat met één van elke zeven banen het geval. De sector groeit bovendien
nog steeds en compenseert daarmee in belangrijke mate het verlies aan
werkgelegenheid elders, zei VVV-directeur Sengers.
Marktplaats
Zijn organisatie, met 175 medewerkers behorend tot de grootste
provinciale VVVs in ons land, wil voor toeristisch bedrijfsleven zowel
als bezoekers de centrale marktplaats zijn die - intern en extern -
alle aspecten van het toerisme in en naar de provincie begeleidt,
organiseert en coördineert.
Toegankelijk
Daarbij gaat het om veel meer dan de tot nu toe gangbare taken, aldus
Sengers, die met name op het punt van het op vrijwel elk moment van
het etmaal toegankelijk maken voor de gast van toeristische informatie
grote plannen heeft.
Daarbij denkt Sengers onder meer aan web- en dataontwikkeling, het
plaatsen van informatiepunten in hotels en op recreatieparken, het
inrichten van servicebalies in supermarkten en bij TPG-post, het
produceren van infomercials en DVDs en het acquireren in samenwerking
met grote uitgevers van advertentiemateriaal voor informatieve
publicaties. Marketing Drenthe denkt met haar personele staf ook
behulpzaam te kunnen zijn bij het ontwikkelen, organiseren én
uitvoeren van grote evenementen.
Zie ook: www.dasnoudrenthe.nl
www.vvvdrentheplus.nl