Stadsdeel Amsterdam-Noord

Bewoners tevreden over dienstverlening stadsdeel

Inwoners van Amsterdam-Noord zijn tevreden over de service van het stadsdeel. Dit blijkt uit de resultaten van de dienstverleningsmonitor 2005. Eind vorig jaar is een onderzoek gehouden naar de tevredenheid over de dienstverlening aan het loket en de telefoon.

Om de twee jaar voert de gemeente Amsterdam onderzoek uit naar de tevredenheid over de dienstverlening van de verschillende stadsdelen. Hierbij wordt gekeken naar de service aan het loket en de telefoon. De bewoners van Amsterdam-Noord zijn tevreden over de wacht- en doorlooptijden bij de loketten. Ook over de klantvriendelijkheid en deskundigheid van het personeel is men goed te spreken. Hetzelfde geldt voor de dienstverlening per telefoon.

Rob Post, stadsdeelvoorzitter: De medewerkers die aan het loket werken zijn het visitekaartje van onze organisatie. Zij proberen de bewoners zo klantgericht, efficiënt en duidelijk mogelijk te bedienen. Er wordt steeds opnieuw gekeken waar de dienstverlening verbeterd en/of uitgebreid kan worden. Het onderzoek geeft aan dat de bewoners tot op heden zeer tevreden zijn en dat we op de goede weg zitten.

Stadsdeel Amsterdam-Noord blijft voortdurend bezig om de kwaliteit van de dienstverlening naar een zo hoog mogelijk niveau te brengen. Zo kunnen burgers en ondernemers steeds meer producten via de website www.noord.amsterdam.nl aanvragen en kunnen een aantal van deze producten ook online betaald worden. Door bewoners bij Burgerzaken op afspraak te laten komen, zijn de wachttijden aanzienlijk verkort. Verder zijn vorig jaar de openingstijden van het Servicecentrum in het stadsdeelhuis verruimd.