Gemeente Nuth


13-02-2006

Een Rioolverstopping is al vervelend genoeg

Het is altijd een vervelende situatie als uw huisriool verstopt zit. Belangrijke vragen zijn dan: waar zit de verstopping, wie lost het probleem op en wie betaalt de kosten? We adviseren u: Meld een verstopping van uw huisriool altijd eerst bij het

Servicepunt Openbare Werken: 565 91 11 (24 uur bereikbaar ook in het weekeinde).

Zodra wij uw melding binnenkrijgen sturen wij een medewerker van de gemeente naar u toe om uw probleem met de riolering voortvarend op te lossen. Hij komt dan ter plekke kijken en hij legt uit wat er zal gebeuren. Bovendien ondertekent hij samen met u een overeenkomst. U vindt deze overeenkomst op onze website onder de rubriek Loket/Bouwen en wonen. De plek van de verstopping is maatgevend voor wie de kosten draagt. Meer informatie over dit aspect vindt u ook op onze website.

U kunt natuurlijk zelf een ontstoppingsbedrijf inschakelen zonder vooraf contact op te nemen met de gemeente Nuth. Máár als dan blijkt dat de verstopping op het gemeentelijk deel zit, kunt u geen aanspraak maken op vergoeding van de door u gemaakte kosten. Het is achteraf onmogelijk door ons om na te gaan waar de verstopping was gelokaliseerd. Een verstopping aan het huisriool is al vervelend genoeg.

Met eerst een telefoontje aan het Servicepunt Openbare Werken blijven de kosten binnen de perken.