Ingezonden persbericht


Media Alert

Thuiszorg voorop in toepassing mobiele oplossingen

~ zorgsector erkent meerwaarde van real-time beschikbaarheid van informatie ~

Eindhoven, 13 februari 2006 Mobiele toegang tot informatie neemt binnen organisaties in de zorgsector en de thuiszorg een steeds belangrijkere plaats in. Met name binnen grote zorgorganisaties worden mobiele apparaten veelvuldig ingezet voor dagelijkse gang van zaken. De beschikbaarheid van patiënteninfo en het tijds-en locatieonafhankelijk plannen en registeren van de zorg zijn daarbij de meest genoemde redenen. Dit blijkt uit onderzoek van ICT-dienstverlener AAC Cosmos onder klanten in de zorgsector.

AAC Cosmos ondervroeg zijn klanten naar het huidige gebruik en toekomstplannen op het gebied van mobiele oplossingen. De uitkomsten laten zien dat 71% van de zorgorganisaties inmiddels één of meerdere mobiele toepassingen heeft geïmplementeerd. Respondenten die nu aangaven nog geen mobiele oplossingen te hebben geïmplementeerd, erkennen wel dat deze steeds belangrijker worden om altijd en overal toegang te hebben tot bedrijfsgegevens.

De helft van de organisaties geeft aan mobiele oplossingen belangrijk of zeer belangrijk te vinden. Vooral in de thuiszorg lijken de organisaties doordrongen van de voordelen die mobiele oplossingen brengen. Onderwerpen die daar spelen, zijn kostenbesparing, verbetering van het cliëntencontact en effectiever en efficiënter werken. Met behulp van mobiele devices als PDAs, smartphones en tablet-pc s kunnen medewerkers hun uren registreren, planningen en agenda s inzien en het cliëntendossier bekijken.

Het is goed om te zien dat steeds meer zorgorganisaties de voordelen van mobiele oplossingen zien , zegt Jack Braeken, directeur business development bij AAC Cosmos. Het is echter wel belangrijk om een duidelijk beleid omtrent mobiele devices te voeren. Vaak wordt er nog te licht over gedacht over onder andere beheer en bestaan er mede daardoor onduidelijkheden over de verantwoordelijkheden. Het implementeren van mobiele apparatuur zou geen doel op zich moeten zijn, maar juist deel moeten uitmaken van de ICT-strategie.

(298 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over AAC Cosmos
AAC Cosmos is een ICT-partner met specifieke kennis op het gebied van ontwerpen, implementeren, toepassen en beheren van ICT-oplossingen. Het bedrijf heeft 380 medewerkers en 7 vestigingen in het hele land. AAC Cosmos richt zich met zijn dienstverlening voornamelijk op middelgrote organisaties in het bedrijfsleven, maar heeft ook grote organisaties binnen de zorgsector, lokale overheid en centrale overheid in zijn klantenkring. AAC Cosmos denkt als ICT-partner met zijn klanten mee over hoe zij ICT pro-actief en op een strategische manier kunnen inzetten, en heeft daarnaast ook specifieke kennis op het gebied van ICT-oplossingen voor het optimaliseren van bedrijfsprocessen. In vrijwel iedere samenwerking met leveranciers beschikt het bedrijf over de hoogste (service-) accreditaties. Zo is het bedrijf onder andere Citrix Benelux Partner of the year 2005, Novell Platinum Solution Partner, Cisco Premier Partner, HP Preferred Partner 2006, Microsoft Gold Certified Partner for Security Solutions, Microsoft Gold Certified Partner for Learning Solutions, Exact Support Partner van het Jaar,. Daarnaast is AAC Cosmos winnaar van de CRN Award Best Value Added Reseller of the Year 2005. Meer over AAC Cosmos kunt u vinden op: http://www.aaccosmos.nl

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Cathelijne van den Bosch van LEWIS, het IT PR bureau: Tel: +31 (0) 40 235 46 00
Fax: +31 (0) 40 235 46 01
Email: cathelijnev@lewispr.com

LEWIS Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com