Ingezonden persbericht


Persbericht

Tweedehands gedicht favoriet als Valentijnskado

~ romantici massaal op zoek naar liefdesbetuigingen op het net ~

Amsterdam, 13 februari 2006 Met nog een dag te gaan tot Valentijnsdag zoeken Nederlandse romantici naar manieren om hun lief te vertellen dat zij van hen houden. Opvallend is dat traditionele romantische gebaren als bloemen en bonbons naar de achtergrond zijn verdreven door romantische gedichten, virtuele kaartjes en thematische smsjes.

Internetzoekmachine http://www.ilse.nl heeft de afgelopen dagen een grote toename in zoekopdrachten met het woord liefdesgedicht waargenomen. Maar ook liefdessmsjes en liefdesbrieven worden enthousiast gezocht. De zoekresultaten leiden vrijwel allemaal naar sites waar kant en klare liefdesverklaringen staan. Romantiek lijkt nu synoniem voor handig knip- en plakwerk.

Daarnaast zijn ook e-cards populair onder de Valentijnzoekers. In plaats van een ouderwetse kaart die zonder afzender op de deurmat ploft, verschijnt nu een beschaafd envelopje in de inbox die vertelt waar de anonieme cyberkaart opgehaald kan worden.

Vooral mannen worstelen met de vraag wat zij hun geliefde moeten geven met Valentijn. Verrassend vaak komen de zoekcombinaties Valentijn kado vriendin en Valentijn kado vrouw voor.

Toch is ouderwetse romantiek niet geheel op haar retour. Uit de zoekresultaten blijkt ook dat partners elkaar graag verwennen met een romantisch weekendje weg. Maar ook een dinertje bij kaarslicht is favoriet voor Valentijnsdag.

(212 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over ilse media groep
ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Startpagina.nl, NU.nl en Web-log.nl bereikt ilse media 68 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl en Cu2.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de mannen- en entertainment titels van Sanoma Men s Magazines (SMM) en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Samen genereren ilse media, newrulez, TVGids.nl en de SMM-titels per maand meer dan een half miljard pageviews op het internet. ilse media is een onderdeel van Sanoma Uitgevers, uitgever van 62 magazines in Nederland. Voor meer informatie over de ilse media groep kunt u terecht op www.ilsemedia.nl



Ingezonden persbericht